Sygemeldt pga. træthed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.272 visninger
7 svar
8 synes godt om
12. maj 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Jeg er ikke gravid endnu, men har en masse tanker omkring en forhåbentligt kommende graviditet så håber det er ok

I min første graviditet var jeg ulideligt træt de første 12-15 uger. Så træt at jeg nogle gange sad med tåre i øjnene og sneg mig ud på toilettet for at lukke øjnene 5 min. Det var vitterligt næsten ikke til at holde ud for mig og klart min værste gene under graviditeten.
Dengang var jeg studerende og kunne godt skippe et par timer efter frokost. Jeg sov flere timer hver eneste eftermiddag i de første måneder.
Jeg er godt klar over at træthed er helt normalt under graviditeten, men jeg har ærlig talt lidt svært ved at se hvordan jeg skal klare et fuldtidsarbejde hvis jeg bliver så træt igen

Jeg har aldrig hørt om nogen der er blevet sygemeldt pga. træthed, men er der nogen der ved om det er muligt? Tænker på deltidssygemelding

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2021

Smil27

Jeg var træt men ikke ulidelig træt med mit første barn. Med nummer to var jeg træt, som du beskriver. Det er hårdt, men vil bestemt ikke sige, at man kan sygemeldes for det. Arbejder selv i en HR-afdeling. 

held og lykke ����

Anmeld Citér

12. maj 2021

Altea

Jeg tror alle sover gennem 1. trimester, så snart de har fri fra job , og kaster op ind i mellem..

Det kan bare være rocker hårdt, og ved min første gik det først over omkring uge 20!

Man må jo bare drosle ned på alt andet, og lytte til kroppen. Jeg vil bestemt heller ikke se det som grundlag for en sygemelding.

Anmeld Citér

12. maj 2021

Mortil_2

Tak for svar. Håber virkelig det bliver nemmere næste gang Har overvejet om man kan finde et tomt kontor eller lign og få sovet en halv time over et skrivebord i frokost pausen. Må vist igang med at spare flex op 

Anmeld Citér

12. maj 2021

Alonebreak

Profilbillede for Alonebreak

Har du ikke mulighed for at arbejde hjemmefra? læste at du skrev noget med kontor  

Så kan du arbejde lidt on off og måske om aften når du er frisk til det 

Anmeld Citér

12. maj 2021

Mortil_2

Alonebreak skriver:

Har du ikke mulighed for at arbejde hjemmefra? læste at du skrev noget med kontor  

Så kan du arbejde lidt on off og måske om aften når du er frisk til det 

Det ville være fantastisk. Men desværre ikke. Vi har opfundet hjemmearbejdsopgaver her under corona i tilfælde af karantæne, men det er kun ekstraopgaver som ikke har noget med det reelle arbejde at gøre.

Det er selvfølgelig ikke sikkert at jeg får det som sidst, men har allerede lidt ondt i maven over hvordan jeg skal klare det med et fuldtidsarbejde hvis det skulle ske.

Anmeld Citér

12. maj 2021

Alonebreak

Profilbillede for Alonebreak
Mortil_en skriver:

Det ville være fantastisk. Men desværre ikke. Vi har opfundet hjemmearbejdsopgaver her under corona i tilfælde af karantæne, men det er kun ekstraopgaver som ikke har noget med det reelle arbejde at gøre.

Det er selvfølgelig ikke sikkert at jeg får det som sidst, men har allerede lidt ondt i maven over hvordan jeg skal klare det med et fuldtidsarbejde hvis det skulle ske.

Ja det kan jeg godt forstå. Håber at du er mere frisk denne gang  

Ellers så tage den med din leder, så i sammen kan finde en god løsning. Jeg har ikke hørt nogen blive sygemeldt grundet træthed, men det kan være at du skal snakke med din læge, hvis du når til det punkt

Anmeld Citér

14. maj 2021

Mortil_2

Alonebreak skriver:

Ja det kan jeg godt forstå. Håber at du er mere frisk denne gang  

Ellers så tage den med din leder, så i sammen kan finde en god løsning. Jeg har ikke hørt nogen blive sygemeldt grundet træthed, men det kan være at du skal snakke med din læge, hvis du når til det punkt

Ja jeg krydser også fingre! Først og fremmest for at blive gravid men håber min leder kan hjælpe hvis det bliver lige så slemt. Og så må jeg bide i det sure æble og fortælle om graviditeten tidligt i forløbet 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.