Fået fjernet spiral

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.541 visninger
7 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. maj 2021

Julie ebbesen

Hejsa piger. 
Da min kæreste og jeg gerne vil være gravide har jeg fået fjernet min hormonspiral den 21/4 men jeg har ikke fået min menstruation endnu.  Er der andre der har fået fjernet deres spiral og hvad er jeres oplevelser/erfaringer. Jeg kan da ikke blive gravid før jeg har fået min menstruation først? 
håber der er nogle der kan/vil dele jeres erfaringer.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2021

Anonym

Jeg pillede selv min ud for et par måneder siden.. tror der gik 2-3 uger så fik jeg mens. Den var virkelig kraftig og varede 11 dage  

så gik der en alm cyklus længde og har så lige haft min 2. Helt normale mens på 4 dage.. 

det er nok forskelligt hvor hurtigt ens krop omstiller sig..

Anmeld Citér

11. maj 2021

Anonym

Min faldt ud af sig selv efter "kun" 1,5 år, som så også var helt uden menstruation. Der gik 2 dage før jeg fik mens, som var meget mild. Jeg kunne nok have brugt det samme bind hele dagen, hcis jeg ville. Det varede i ca en uge, som sædvanligt. Men om det var en "rigtig" menstruation, ved jeg ikke.

Anmeld Citér

11. maj 2021

Anonym

Hejsa piger. 
Da min kæreste og jeg gerne vil være gravide har jeg fået fjernet min hormonspiral den 21/4 men jeg har ikke fået min menstruation endnu.  Er der andre der har fået fjernet deres spiral og hvad er jeres oplevelser/erfaringer. Jeg kan da ikke blive gravid før jeg har fået min menstruation først? 

Selvfølgelig kan du blive gravid, før du får din menstruation. :-) Tag en test! 

Du har jo ægløsning før menstruationen.
Den ligger ca 12-18 dage før din menstruation kommer. 

Det er jo ved ægløsning du kan blive gravid. Ca 14 dage før din mens ville komme. 

Menstruationen er jo slimhinderne, som udstødes - netop fordi der har været ægløsning, hvor et æg IKKE er blevet befrugtet. Derfor får man ikke menstruation, når man er gravid. Slimhinderne bliver tykkere og tykkere og udskilles ikke, fordi hormonerne sørger for at holde æg og slimhinder ind  

Det kommer an på mange ting, hvornår du får din ægløsning og menstruation efter spiralen er taget ud. 

Jeg fik ægløsning meget hurtigt efter spiraludtagning. Ca en uge efter. 
herefter gik der 9 dage så fik jeg mens. 
så i alt ca 16 dage fra min spiral blevet taget ud.

Anmeld Citér

11. maj 2021

Anonym

Julie ebbesen skriver:

Hejsa piger. 

Jeg blev gravid uden at få min menstruation da jeg fik min spiral fjernet sidste gang, så det er muligt :-)

Anmeld Citér

12. maj 2021

Anonym

Jeg har som læge hørt om alt lige fra at falde fuldstændig tilbage i naturlig cyklus med det samme til at gå et år indtil første menstruation. Min egen cyklus er stadig enormt uregelmæssig her et år efter stop med p-piller.

Jeg synes ikke det lyder unormalt, det du oplever. Men hvis der går længere tid uden menstruation, vil det være relevant at snakke med din læge nu hvor du har et ønske om graviditet. Jeg synes ikke du skal vente mere end tre måneder.

Som andre skriver kan du godt blive gravid uden at få din mens, da du jo får ægløsning før. 

Anmeld Citér

31. maj 2021

Julie ebbesen

Tusind tak for alle jeres svar jeg vil prøve at have tålmodighed og se hvad der sker  jeg har siden mit opslag haft noget der kunne minde om en menstruation men ikke var det rigtigt alligevel. Jeg syntes ikke umiddelbart jeg har haft ægløsning, men ok det er også længe siden jeg har gået op i det og først nu jeg tænker over det, da vi bare gerne vil være gravide

men igen tusind tak fordi i har ville give jer tid til at svarer, det betyder meget så tak

Anmeld Citér

31. maj 2021

Julie ebbesen

Jeg har siddet og læst en del opslag herinde omkring de forskellig graviditets test. Jeg har brugt dem fra netto af, men hvilke bruger i ? Jeg kunne læse mig frem til at dem man kan købe på apoteket ikke skulle være så pålidelige

så hvilke har i brugt eller bruger i og hvor kan de købes henne ?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.