Jeg dør snart..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.603 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. maj 2021

Anonym trådstarter

Jeg er så træt!!! Jeg er intet værd uden bare lidt søvn. 

Min lille dreng har kunnet sovet mellem 3-6 timer i streg ved første strækning om natten, når han blev puttet, men pludselig er der sket noget med hans søvn..

Han vågner HVER TIME og græder, sådan har han ikke været før. Har været til lægen med ham og lægen sagde at der ikke var væske at se i øret, men at han var lidt rød.

Derudover har han haft eksem, men det er vi også igang med at behandle.. Så har også prøvet at holde ham vågen lidt mere i løbet af dagen og aktiveret ham. Har så desperat brug for hjælp og råd herinde eller bare brug for at vide at det er en periode som går over igen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2021

Anonym

Åh, der er ikke noget mere hårdt og frustrerende når ens søvn bliver taget fra en

Nu ved jeg ikke hvor gammel dit barn er, men der er og vil komme perioder hvor dit barns søvnmønster bare ændre sig, og der vil komme nogle spring som de måske har svært ved at være i. Nu når du har fået undersøgt dit barn, tror jeg ikke der er andet for end at møde dit barn hvor det er, og acceptere at søvnen og de mange opvågninger er sådan.

Selvom det er skide hårdt, må man bare følge med og sørger for at sove når barnet sover. Det skal nok ændre sig en dag <3

Selvfølgelig skal du reagere hvis det fortsætter i lang tid, eller du fornemmer at dit barn har smerter, så må du tage til lægen igen.

Anmeld Citér

11. maj 2021

nemisis

Profilbillede for nemisis

Nu ved jeg ikke hvor gammel baby er, og om du ammer.

Hvis baby stadig er lille og du ammer så tænker jeg følgende:

I perioder øger baby din mælkeproduktion, fordi de har brug for mere mad. Mælkeproduktion øges bedst om natten, så det kan give perioder med mange opvågning er, indtil mælkeproduktionen igen er med. Så det er død hårdt, men helt normalt og det varer ca 10 dage ( har det ihvertfald gjort her)

Anmeld Citér

11. maj 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Åh, der er ikke noget mere hårdt og frustrerende når ens søvn bliver taget fra en

Nu ved jeg ikke hvor gammel dit barn er, men der er og vil komme perioder hvor dit barns søvnmønster bare ændre sig, og der vil komme nogle spring som de måske har svært ved at være i. Nu når du har fået undersøgt dit barn, tror jeg ikke der er andet for end at møde dit barn hvor det er, og acceptere at søvnen og de mange opvågninger er sådan.

Selvom det er skide hårdt, må man bare følge med og sørger for at sove når barnet sover. Det skal nok ændre sig en dag <3

Selvfølgelig skal du reagere hvis det fortsætter i lang tid, eller du fornemmer at dit barn har smerter, så må du tage til lægen igen.

Prøver at sige til mig selv at det er en periode men ja, det er så hårdt, jeg er intet værd, når jeg er træt

Han er 5 måneder gammel og er flaskebarn han er også lettere pylret I løbet af dagen, det gør det heller ikke et hak nemmere. Måske er det spring som du siger, men mistænker måske også det kan være gummerne

Anmeld Citér

11. maj 2021

Anonym trådstarter

nemisis skriver:

Nu ved jeg ikke hvor gammel baby er, og om du ammer.

Hvis baby stadig er lille og du ammer så tænker jeg følgende:

I perioder øger baby din mælkeproduktion, fordi de har brug for mere mad. Mælkeproduktion øges bedst om natten, så det kan give perioder med mange opvågning er, indtil mælkeproduktionen igen er med. Så det er død hårdt, men helt normalt og det varer ca 10 dage ( har det ihvertfald gjort her)

Han er flaskebarn, da det ikke var muligt at amme ham mere efter han var 2 uger gammel, da han ikke ville tage fat. Han er 5,5 måneder gammel

Anmeld Citér

11. maj 2021

Anonym

Selvom det er drønhårdt, er det helt normalt at babyers søvnmønstre ændrer sig hele tiden. Man når lige at finde en rytme, men så sker der en masse med baby, og så skal man finde en ny rytme. 

Min baby sov også godt om natten, indtil vi ramte det 4. spring. Der blev jeg vækket hver 1,5-2. time hver eneste nat i seks uger. Det er hårdt med søvnmangel. Men fra den ene dag til den anden ændrede det sig til nogle lange stræk igen. Hold ud, det bliver bedre.

Du skriver, at I måtte gå over til flaske, da din baby ikke kunne få ordentligt fat. Har I fået tjekket for stramt tungebånd og eventuelle låsninger? 

Anmeld Citér

11. maj 2021

BabyIgen2022

På med netværket - far, bedsteforældre, naboen, veninderne. Hvem som helst, der lige kommer og tager dit barn et par sammenhængende timer, så du kan få en god lur midt på dagen, eller hen på eftermiddagen.

Anmeld Citér

11. maj 2021

Moep

Det er så vanvittigt hårdt - men (desværre) også helt normalt. Husker det alt for godt.

Vi havde den “regel” herhjemme, at når man var ved at kamme helt over af udmattethed, så tog man en nat på gæstesengen. Det gjaldt begge forældre. Nogle perioder tog vi så lige en uge hvor vi skiftedes til det, og prøvede at finde ud af hvad der kunne hjælpe på at sønnike sov bedre (fx sove i vores seng). Andre gange byttede vi i løbet af natten, så der omkring kl. 3-4 var vagtskifte, så den anden forælder kunne få bare et par timers sammenhængende søvn. 

Anmeld Citér

12. maj 2021

Anonym trådstarter

Moep skriver:

Det er så vanvittigt hårdt - men (desværre) også helt normalt. Husker det alt for godt.

Vi havde den “regel” herhjemme, at når man var ved at kamme helt over af udmattethed, så tog man en nat på gæstesengen. Det gjaldt begge forældre. Nogle perioder tog vi så lige en uge hvor vi skiftedes til det, og prøvede at finde ud af hvad der kunne hjælpe på at sønnike sov bedre (fx sove i vores seng). Andre gange byttede vi i løbet af natten, så der omkring kl. 3-4 var vagtskifte, så den anden forælder kunne få bare et par timers sammenhængende søvn. 

Det lyder også som en rigtig god idé. Jeg sovet i forvejen i vores seng, mens min mand sover med vores dreng på gæstesengen. Det simpelthen fordi enhver lyd den lille laver, gør søat jeg vågner og hele tiden vil tjekke at han trække vejret.

Vi har haft en lang periode, hvor han har sovet godt. Håber. Det kommer tilbage igen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.