HÅRDT tredje trimester :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

604 visninger
3 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. maj 2021

mortil2guldklumper

Hej med jer. Jeg er lige gået ind i 3. trimester.

Har måske haft lidt for meget om ørerne på det sidste, men nu har jeg droslet helt ned. Alligevel har jeg det virkelig dårligt. Dødtræt, kvalme, øm i hele kroppen og virkelig svimmel on and off, hvor min puls pludselig kommer vildt højt op, hvis jeg ikke sætter mig ned med det samme.

Skal have tjekket blodprocent og jern hos lægen på onsdag, og i morgen skal jeg heldigvis endelig til jordemoder (er 28+2). Det er anden gang jeg er gravid. Første gang havde jeg det slet ikke så dårligt i 3. trimester.

Denne gang gruer jeg for de sidste 10 uger!!! Er der andre, der har det på samme måde?? Jeg bliver helt nervøs for, at der er noget galt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2021

Moep

Godt at du skal afsted og blive tjekket. Men når det er sagt, så har jeg oplevet præcis det samme. 
Første gang havde jeg det fantastisk i tredje trimester. Denne gang har jeg følt det var den længste tid.. fik ringen for ørerne, svimmelhedsanfald, bliver uhyggeligt hurtigt træt. Viser sig så at mit blodtryk er tangerende for lavt. Der er ikke noget “galt” ellers, men det er hårdere denne gang. Forskellen er også klart, at den førstefødte ikke rigtig tillader pauser på samme måde. Men føler med dig! Er 38+3 selv i dag, og det har været nogle lange uger her til sidst. Men vær åben omkring det, og fortæl når du føler dig begrænset. Min mand har virkelig været så god til at aflaste mig, og har tydeligt kunne se på mig, når jeg ikke kunne noget. 

Anmeld Citér

10. maj 2021

mortil2guldklumper

Moep skriver:

Godt at du skal afsted og blive tjekket. Men når det er sagt, så har jeg oplevet præcis det samme. 
Første gang havde jeg det fantastisk i tredje trimester. Denne gang har jeg følt det var den længste tid.. fik ringen for ørerne, svimmelhedsanfald, bliver uhyggeligt hurtigt træt. Viser sig så at mit blodtryk er tangerende for lavt. Der er ikke noget “galt” ellers, men det er hårdere denne gang. Forskellen er også klart, at den førstefødte ikke rigtig tillader pauser på samme måde. Men føler med dig! Er 38+3 selv i dag, og det har været nogle lange uger her til sidst. Men vær åben omkring det, og fortæl når du føler dig begrænset. Min mand har virkelig været så god til at aflaste mig, og har tydeligt kunne se på mig, når jeg ikke kunne noget. 

Åha, tusind tak for svar!!! Det betyder bare så meget at høre fra andre, der gennemgår lidt det samme. Det lyder til, vi har haft lignende forløb. Bare jeg også var 38 uger henne, haha. Ønsker dig alt det bedste når baby kommer lige om lidt!!

Anmeld Citér

10. maj 2021

Moep

mortil2guldklumper skriver:

Åha, tusind tak for svar!!! Det betyder bare så meget at høre fra andre, der gennemgår lidt det samme. Det lyder til, vi har haft lignende forløb. Bare jeg også var 38 uger henne, haha. Ønsker dig alt det bedste når baby kommer lige om lidt!!

Tusind tak. 
Og kan virkelig godt forstå dig, har været SÅ misundelig på alle venner og bekendte der har født de sidste par måneder, fordi der var såååå lang tid til min egen termin, haha! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.