Fødsel slet ikke som planlagt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.996 visninger
4 svar
2 synes godt om
10. maj 2021

nemisis

Profilbillede for nemisis

Kære piger. 

Så nåede jeg 42+0 idag, og min drøm om fødsel på privatklinik uden smertestillende og medicinske indgreb er nu udelukket ( man må ikke føde på klinik efter 42+0.) Så nu skal jeg istedet ind og have taget vandet imorgen formiddag og håber det sætter det hele igang - da jeg så nødig vil have ve drop og alle mulige apparater på ( vil nemlig gerne føde i vand).

Det er lidt en sorg at skulle vinke farvel til drømmefødslen og istedet acceptere at jeg endnu engang står helt uden kontrol ift. Min fødsel. 

Min første fødsel var total sygehus, medicin, drop, bippende maskiner og læger der styrtede ind og ud af fødestuen fordi baby var stresset ( og det var jeg også), så jeg ville bare noget helt andet denne gang - og nu ser det sørme sort ud for den drøm.

Øv

Hvad er jeres erfaringer med at få taget vandet? Gik det stærkt derefter? Måtte i have ve drop alligevel? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2021

Tystys14

nemisis skriver:

Kære piger. 

Så nåede jeg 42+0 idag, og min drøm om fødsel på privatklinik uden smertestillende og medicinske indgreb er nu udelukket ( man må ikke føde på klinik efter 42+0.) Så nu skal jeg istedet ind og have taget vandet imorgen formiddag og håber det sætter det hele igang - da jeg så nødig vil have ve drop og alle mulige apparater på ( vil nemlig gerne føde i vand).

Det er lidt en sorg at skulle vinke farvel til drømmefødslen og istedet acceptere at jeg endnu engang står helt uden kontrol ift. Min fødsel. 

Min første fødsel var total sygehus, medicin, drop, bippende maskiner og læger der styrtede ind og ud af fødestuen fordi baby var stresset ( og det var jeg også), så jeg ville bare noget helt andet denne gang - og nu ser det sørme sort ud for den drøm.

Øv

Hvad er jeres erfaringer med at få taget vandet? Gik det stærkt derefter? Måtte i have ve drop alligevel? 

Åh jeg kender den følelse af skuffelse over ens drøm om fødsel ikke bliver virkelighed. Jeg ville så gerne have født den sidste her hjemme, men måtte pludselig ikke pga blødninger. Så hårdt at vinke farvel til den drøm især fordi det var sidste barn.

Jeg tror du kan få mange forskellige svar ift erfaringer med at få taget vandet. Mit blev taget ved første fødsel, men det hjalp intet og endte desværre med vedrop.

Men min veninde fødte på under halvanden time efter de tog hendes vand.  

Sender positive tanker din vej.

Anmeld Citér

10. maj 2021

TLO

Fik vandet taget 20.40 og fødte tidlig morgen 4.37. Selve fødslen tog maks 40 min; inden da var jeg i vand og sov også. En rigtig god fødsel til dig ��

Anmeld Citér

5. juni 2021

2017morigen

Jeg havde mange af de samme ønsker som sig i forbindelse med min første fødsel men fik en hvor jeg skulle sættes i gang med ve drop fordi vandet var gået og jeg fik slet ikke veer. Heller ikke selvom jeg fik masse af tid til selv at danne nogen. Der var travlt på fødegangen så vi var bare os selv uden der kom nogen i mange timer og vente på vedrop. Da de så fik det i gang så var det med vemåler så jeg skulle ligge ret stille. Endte ud med epi hvor jeg ikke kunne bruge mit ene ben så jeg var bundet til fødelejet og skulle have hjælp til at vende mig. Alt i alt en fødsel jeg stadigvæk ikke er helt glad mere end 12år efter. Men jeg har sluttet fred med at det ikke kunne være blevet anderledes med den måde jeg handlede på. Og i det mindste undgik jeg ks og havde frit valg til næste fødsel.

Men jeg var klart bedre til at stille spørgsmål anden gang selvom den lignende den første meget. Igen vandafgang uden veer men vandet var grønt da jeg nåede ind til tjek på fødegangen. Så direkte på fødsstue og så gik det stærkt da både kom ekstra jm og læge på stuen. Min baby så ud til at have det rigtigt skidt. Jeg kunne efterfølgende læse mig at de i det øjeblik troede at hun var ved at død inden i mig. Men hendes tal rettede sig hurtigt. så jeg fik lov til forsætte vaginal fødsel. Og i øjeblikket opfattede hverken min mand eller jeg hvor kritisk det var. Heldigvis.

De var meget opmærksomme på mig og mine ønsker. Jeg fik mig bevæget og generalt godt hørt selv om babys  tal aldrig blev helt pæne. Jeg endte med at føde hende på lattergas. Jeg kunne skrive stolpe og ned omkring forløbet men jeg ser tilbage på det som et godt forløb selvom det nemt kunne være endt som første fødsel, som sundhedsfagligt set var langt mere ukompliceret så det kan blive godt selvom det ikke kan blive som du ønsker og forstiller dig.

Anmeld Citér

5. juni 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg har alle tre gange fået taget vandet og helt modsat dig synes jeg netop jeg har kontrol og ikke pludselig står i Netto og vandet går eller man får veer

Tre gode og forholdsvis nemme fødsler.

1. Fødsel 8 timer.

2. Fødsel 3 timer 

3. Fødsel 4 timer 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.