Hej du
Børn glemmer teknikken med tiden (afhængig af alder og hvor lang tid siden det er der har være ammet), så det er ikke sikkert at nr 1 rent faktisk vil kunne komme til at amme sådan "rigtigt"
Men jeg synes det er super gode overvejelser du gør dig! Jeg havde selv en amning med nr 1, der af forskellige årsager sluttede før jeg var klar. Det var en kæmpe sorg for mig i virkelig lang tid! Også da baby 2 kom. Og jeg havde præcis samme overvejelser som dig. Nr 1 var i øvrigt lige omkring 2 år da nr 2 kom. Jeg havde besluttet som du, at nr 1 godt måtte amme hvis interessen var der.
Der gik en måneds tid, så opstod den interesse og jeg lod nr 1 komme til brystet. Det var fint. Nr 1 kunne ikke die rigtigt, altså lave vacuum, men lagde ligesom bare åben mund ogver brystet og bevægede kæben op og ned. Nr 1 havde rigtig meget sjov ved det. Og det betød meget for vedkommende at måtte være "med" på lige fod med baby. Det blev aldrig en fast ting, men mest når nr 1 var meget ked af det (rigtig meget) og havde brug for trøst/ nr 2 havde haft de der spring hvor de bare ammer konstant og græder, så jeg ikke havde haft tid kun med nr 1. Måske skete det en 5-6 gange over et par måneder
Det der så skete for mig var, at jeg begyndte at blive frastødt ved det. Det kaldes ammeaversioner og er så ubehageligt! (Havde det også den gang nr 1 ammede rigtigt og har haft det med nr 2)
Det var rigtig svært for MIG at være i det, så jeg sagde at brysterne var til for at DRIKKE mælken. Og så indførte jeg i stedet at putte tæt med en hånd ved brystet. Det fungerede godt.
Der var ikke noget med en masse forvirring fra nr 1, så den del ville jeg slet ikke bekymre mig om
og ja, givet det er dit behov lige nu, men du har jo ikke ligefrem tænkt dig at forsøge at tvinge nr 1 til at amme (hvillet man i øvrigt ikke kan
) men du taler om at imødekomme et eventuelt behov -og det er super godt at have overvejet det på forhånd 
Anmeld
Citér