St tilbage, selvom undfangelsesdatoen kendes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.334 visninger
12 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. maj 2021

Anonym trådstarter

Hej, 

jeg havde første mens dag den 22/3. Vi havde sex 5/4 og derfor burde jeg vel være 6+6 idag. 
jeg var dog til tidlig scanning igår, hvor damen satte mig 5 dage tilbage. Så dvs jeg nu er 6+1 i dag. 

Er det ok? Vi hørte fint hjerteblink. Tænker om det er det man kalder en slow starter? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2021

HendeDer!

Profilbillede for HendeDer!

Hejsa.. Vi kendte også undfangelsesdatoen men 8+6 blev jeg sat tilbage til 8+0 og alt var fint. 30 uger efter fødte jeg en fin lille dreng De kloge siger det først er hvis du sættes 14 dage tilbage der kan være noget galt

Anmeld Citér

7. maj 2021

Anonym trådstarter

Okay tak  

Med den først blev jeg nemlig sat frem - så det var jo lidt noget andet

Anmeld Citér

7. maj 2021

Anonym

Jeg var gravid via behandling (ivf) hvor vi jo PRÆCIS kender uge/dag. 
Her blev jeg sat 3 dage tilbage til nf 

Anmeld Citér

7. maj 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

I ser når du er så kort henne er det helt normalt. Nogle vokser stærkt andre langsomt, de fleste har ca samme størrelse til nf og det er derfor den man går ud fra (selvfølgelig stadig med usikkerhed, da man ikke kan sige præcis hvilken dag fosteret er undfanget)

Anmeld Citér

7. maj 2021

Altea

De er så små, så det kan være svært at måle korrekt. Men du kan jo også have haft æl 8-9/4, og sagtens være blevet gravid selvom I kun havde sex 5/4

Anmeld Citér

8. maj 2021

123321

Profilbillede for 123321
Altea skriver:

De er så små, så det kan være svært at måle korrekt. Men du kan jo også have haft æl 8-9/4, og sagtens være blevet gravid selvom I kun havde sex 5/4

Ja præcist - sæd kan leve op til 7 dage. 

Anmeld Citér

8. maj 2021

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hej, 

jeg havde første mens dag den 22/3. Vi havde sex 5/4 og derfor burde jeg vel være 6+6 idag. 
jeg var dog til tidlig scanning igår, hvor damen satte mig 5 dage tilbage. Så dvs jeg nu er 6+1 i dag. 

Er det ok? Vi hørte fint hjerteblink. Tænker om det er det man kalder en slow starter? 

Jeg blev insemineret og kender derfor ægløsning meget præcist. Alligevel blev jeg sat 5 dage tilbage ved nf. Baby fejlede intet og kom præcis på den nye terminsdato

Anmeld Citér

8. maj 2021

Jordemoderen

Der er flere faktorer der kan spille ind når man sætter terminen. I en tidlig scanning afhænger terminen bl.a. af måleusikkerhed, uregelmæssig cyklus og hvornår ægget sætter sig fast. Derfor er plus/minus dage i det omfang du nævner helt normalt. 
Held og lykke med graviditeten. 
Camilla, Scanningsjordemoder Esbjerg Scanningsklinik

www.esbjerg-scanningsklinik.dk

Anmeld Citér

8. maj 2021

JC2014

Profilbillede for JC2014

Det er vist ret normalt. Jeg er blevet sat nogle dage tilbage i alle mine graviditeter, uden at det har haft nogen betydning.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.