Hej. Min mand og jeg håber at vi venter vores nr 2 barn. Har nok taget 7 test som er ret så positive. Men jeg fik en lille blødning og blev sendt til tidlig scanning på sygehuset. Skulle være 4+5. Men der var intet at se på scanningen ?? de tog en blodprøve og tager en mere om nogle dage for at tjekke om tallene stiger. Men jeg kan ikke lade vær med at tænke løbet er kørt når der ikke engang er en blommesæk eller hvad det hedder?? Hvad tænker du? På forhånd tak. Mvh Nathalie
Rikkes svar
Kære Nathalie
Først fra uge 5+5 vil jeg forvente at se gestationssæk med blommesæk og fra uge 6+0 både blommesæk og lille foster på ca 2 mm. Så ud fra at du selv forventer de 4+5, vil jeg ikke forvente at dette kunne ses ved scanning. Så det lyder helt normalt.
Ofte er man som ny gravid også lidt kortere henne end regnet, da mange regner på en cyklus der er 28 dage med ægløsning på 14. dagen. Mange af os har uregelmæssige menstruationer og sen ægløsning. Hvilket gør. at 9 ud af 10 bliver rykket lidt tilbage ved deres første scanning.
Så jeg tænker du er i rigtig gode hænder nu hvor de følger dit HcG niveau. Håber det stiger flot til næste måling.
Mange hilsner Rikke Kristensen , Scanningsklinikken
Professionelle og personlige ultra- lydscanninger af gravide i både 2D og 3D/4D.
Se Rikkes hjemmeside: Scanningsklinikken.dk
Anmeld
Citér