Første Lægebesøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.886 visninger
11 svar
2 synes godt om
6. maj 2021

Anonym trådstarter

Hvornår havde i første lægebesøg. Jeg skal først onsdag i næste uge og der er jeg, hvis jeg følger sådan en beregner, præcis 11 uger. Synes det er sent. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2021

Emiliaa92

Hm. Altså du skal have taget 2 blodprøver inden du skal til NF. Ring da og spørg din læge, så kan det være at første læge besøg kan ligge tidligere og stort tillykke

Anmeld Citér

6. maj 2021

Anonym trådstarter

Hmm tvivler da der er mindre en en uge til. Men undrer mig bare stadig over at det er så sent jeg skal til første læge. 

Anmeld Citér

6. maj 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

I mit lægehus hedder det i uge 10 og det synes jeg er lidt sent, men det er mere af hensyn til nf tider. Det er jo fint med blodprøve også i uge 11

Anmeld Citér

6. maj 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Hvis jeg husker ret, så skal blodprøven tages før uge 11.. Så du må jo ringe til dem og bestille en tid hos sygeplejersken

Anmeld Citér

6. maj 2021

Baby.mamma

Det er helt fint og betyder ikke noget. Der skal alligevel ikke ske noget i de uger, du går glip af. Nogle går også RIGTIG tidligt til lægen, det er unødvendigt. Blodprøverne, som skal bruges ved NF skal bare tages mellem 8+0 og 13+6, så på den front er du sikret

Anmeld Citér

7. maj 2021

HendeDer!

Profilbillede for HendeDer!

Vi var tidligt til læge.. 6+2, men det var fordi jeg havde en tid til at få spiral vi så ændrede til første graviditetsbesøg ��

Anmeld Citér

7. maj 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
HendeDer! skriver:

Vi var tidligt til læge.. 6+2, men det var fordi jeg havde en tid til at få spiral vi så ændrede til første graviditetsbesøg ��

6+2 er i hvert fald alt for tidligt til blodprøven til nf. Der skal du være minimum 8+0

Anmeld Citér

8. maj 2021

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Tænker det nok skal gå

Du kan få taget

blodprøver helt indtil 13+6 (betyder selvfølgelig bare at de ikke kan give dig risikovurderingen samme dag som NF, men så får du den efterfølgende).

Dit lægehus kan måske selv tage blodprøverne den dag du skal til første lægebesøg. Det kan du jo ringe og spørge om. Ellers kan de jo inden du skal til første lægebesøg ligge en rekvisition på “hotel”, så du kan få taget blodprøver inden papirarbejdet. Ellers er første lægebesøg jo bare en sludder og en sladder, og få dage efter får du indkaldelse til NF

Anmeld Citér

9. maj 2021

HendeDer!

Profilbillede for HendeDer!
Fortvivlet skriver:

6+2 er i hvert fald alt for tidligt til blodprøven til nf. Der skal du være minimum 8+0

Der blev slet ikke taget blodprøver ved første lægebesøg, dem tog sygeplejersken da jeg var længere henne  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.