Urinlugt og ætsning af huden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.180 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. maj 2021

Anonym trådstarter

Jeg er gravid i uge 22 med mit andet barn. Efter første fødsel fik jeg hurtigt kontakt til bækkenbunden igen, og har aldrig lidt af inkontinens eller "dryptis" - hvad jeg ved af!

Her i min graviditet har jeg bemærket at jeg meget hurtigt kommer til at lugte af urin i trusserne, og mine bukser og strømpebukser lugter ret kraftigt efter bare en enkelt dag. Jeg synes ikke jeg mærker at jeg går og tisser, eller at jeg er mere våd i trusserne end hvad min udflåd skulle kunne gøre. Den seneste uge er jeg også begyndt at føle mig hudløs ved kønslæberne og mellem ballerne, sådan en sviende fornemmelse. Jeg er rød på huden, men det lindres hurtigt ved fx at have en stofble i underbukserne og mellem ballerne om natten. 

Jeg bliver selvfølgelig i tvivl; går jeg mon og småtisser uden at vide det, og er det evt urinen der ætser min hud mellem benene lidt? Eller er det normalt at lugtene fra underlivet er noget kraftigere under graviditet? 

Jeg har ingen kløe eller ildelugtende eller misforstået udflåd, og min graviditet er indtil videre forløbet helt uden komplikationer. Kender andre til denne fænomen med urinlugt og ætset hud mellem benene?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2021

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Jeg er gravid i uge 22 med mit andet barn. Efter første fødsel fik jeg hurtigt kontakt til bækkenbunden igen, og har aldrig lidt af inkontinens eller "dryptis" - hvad jeg ved af!

Her i min graviditet har jeg bemærket at jeg meget hurtigt kommer til at lugte af urin i trusserne, og mine bukser og strømpebukser lugter ret kraftigt efter bare en enkelt dag. Jeg synes ikke jeg mærker at jeg går og tisser, eller at jeg er mere våd i trusserne end hvad min udflåd skulle kunne gøre. Den seneste uge er jeg også begyndt at føle mig hudløs ved kønslæberne og mellem ballerne, sådan en sviende fornemmelse. Jeg er rød på huden, men det lindres hurtigt ved fx at have en stofble i underbukserne og mellem ballerne om natten. 

Jeg bliver selvfølgelig i tvivl; går jeg mon og småtisser uden at vide det, og er det evt urinen der ætser min hud mellem benene lidt? Eller er det normalt at lugtene fra underlivet er noget kraftigere under graviditet? 

Jeg har ingen kløe eller ildelugtende eller misforstået udflåd, og min graviditet er indtil videre forløbet helt uden komplikationer. Kender andre til denne fænomen med urinlugt og ætset hud mellem benene?

Er du blevet tjekket for svamp?

Anmeld Citér

5. maj 2021

Anonym trådstarter

Panther skriver:

Er du blevet tjekket for svamp?

Nej - har faktisk ikke skænket det en tanke! Jeg har ingen kløe, og har haft svamp tidligere hvor det kløede fuldstændig vanvittigt. Kan man have svamp uden kløe? 

Anmeld Citér

5. maj 2021

nemisis

Profilbillede for nemisis

Altså det er helt normalt med kraftige lugt fra de nedre regioner i forbindelse med graviditet. Jeg syntes selv jeg lugtede meget i starten, så jeg endte med at spørge min mand om han også kunne lugte dét det havde han ikke bemærket, så jeg tror også det er den gravide næse der er overfølsom samtidig.

Den med svien kan som en anden skriver være svamp på huden. Det vil ikke klø på samme måde som i skeden, kan forværre lugten og vil svi og smerte. Den trives i fugtige omgivelser. Så prøv lige at få lægen til at kigge på det

Anmeld Citér

5. maj 2021

Babilooo

Hvis det lugter af urin så er det vel urin du lækker i løbet af dagen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.