Snydeveer?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.864 visninger
8 svar
7 synes godt om
4. maj 2021

Moep

I søndags (37+2) vågnende jeg kl. 4 med veer. Til start troede jeg bare det var plukkeveer, men efter et par timer, blev jeg rimelig overbevist om at det var mere end det. 
Efter nogle timer med masser af veer, ringer jeg til fødegangen, som siger jeg skal komme ind til tjek. Kl. 8.30 kommer jeg ind, og bliver koblet op til måling og får målt hvor åben jeg er - ingen livmoderhals og 3 cm åben. Efter en halv time med meget regelmæssige veer, siger jordemoderen til os, at vi da vist skal fejre fødselsdag i dag. Bliver sendt ud på en times gåtur, for at skrue op for processen, og kan knap nok gå to skridt uden at hele kroppen kramper i ve. 
Kommer retur, og bliver målt til stadig kun at være 3 cm. Bliver sendt hjem (har på det tidspunkt været igang i knap 8 timer), og er dødtræt. Får sovet derhjemme, og ja.. så stopper veerne. 

Er der nogen der har oplevet det samme? Og hvornår gik i rigtig i fødsel? Shit, det er frustrerende at gå fra at tro at det sker, til... ingenting ��

Det er mit andet barn og er 37+4 i dag. Fødte 37+1 sidst, men ved igangsættelse. Jeg fik forresten tjekket om jeg havde urinvejsinfektion, men testen viste at jeg  ikke har. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2021

Emiliaa92

Har aldrig prøvet det selv, og aldrig hørt om det! Det lyder da helt vildt, når man tror det er nu  Har du snakket med fødegangen efterfølgende eller været inde til tjek? 

Anmeld Citér

4. maj 2021

Moep

Emiliaa92 skriver:

Har aldrig prøvet det selv, og aldrig hørt om det! Det lyder da helt vildt, når man tror det er nu  Har du snakket med fødegangen efterfølgende eller været inde til tjek? 

Det har også været en vildt mærkelig oplevelse! Mest fordi det netop var en jordemoder der sagde at det blev i søndags, og det jo så ikke bare var mig der troede alt muligt.

Det har jeg ikke. Har da tænkt på det, men der sker ikke rigtig mere. Så ved ikke rigtig hvad de kan gøre.

Anmeld Citér

4. maj 2021

Emiliaa92

Moep skriver:

Det har også været en vildt mærkelig oplevelse! Mest fordi det netop var en jordemoder der sagde at det blev i søndags, og det jo så ikke bare var mig der troede alt muligt.

Det har jeg ikke. Har da tænkt på det, men der sker ikke rigtig mere. Så ved ikke rigtig hvad de kan gøre.

Det er ikke for at bekymre dig, men ville da helt sikket give dem et kald, bare for at være på den sikre side. Det lyder altså helt vildt, især når du var i gang med at åbne dig. 

Dit vand er ikke gået? 

Sender en masse vestøv din vej, og håber bebs snart er ude hos jeg

Anmeld Citér

4. maj 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Moep skriver:

I søndags (37+2) vågnende jeg kl. 4 med veer. Til start troede jeg bare det var plukkeveer, men efter et par timer, blev jeg rimelig overbevist om at det var mere end det. 
Efter nogle timer med masser af veer, ringer jeg til fødegangen, som siger jeg skal komme ind til tjek. Kl. 8.30 kommer jeg ind, og bliver koblet op til måling og får målt hvor åben jeg er - ingen livmoderhals og 3 cm åben. Efter en halv time med meget regelmæssige veer, siger jordemoderen til os, at vi da vist skal fejre fødselsdag i dag. Bliver sendt ud på en times gåtur, for at skrue op for processen, og kan knap nok gå to skridt uden at hele kroppen kramper i ve. 
Kommer retur, og bliver målt til stadig kun at være 3 cm. Bliver sendt hjem (har på det tidspunkt været igang i knap 8 timer), og er dødtræt. Får sovet derhjemme, og ja.. så stopper veerne. 

Er der nogen der har oplevet det samme? Og hvornår gik i rigtig i fødsel? Shit, det er frustrerende at gå fra at tro at det sker, til... ingenting ��

Det er mit andet barn og er 37+4 i dag. Fødte 37+1 sidst, men ved igangsættelse. Jeg fik forresten tjekket om jeg havde urinvejsinfektion, men testen viste at jeg  ikke har. 

Jeg oplevede det da jeg var 36+4. Fødte først 40+4. 
havde flere dage inden fødslen flere timer hver aften med regelmæssige plukkeveer. 

Anmeld Citér

4. maj 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Ved sidste graviditet gik jeg i 1,5-2 uger, hvor jeg havde åbnet mig ca. 2 cm (havde dog stadig livmoderhals) samt en masse plukveer og modningsveer hver eneste dag.. Det er pisse træls og jordemødrene gættede hele tiden på, at NU fødte jeg.. Men næ nej.. Jeg gik 10 dage over tid, hvor jeg til sidst tiggede og bad om en igangsættelse.. 

Vandet gik dog 8 timer før igangsættelsen, men min krop gik derefter i baglås pga. veernes smerte, så jeg åbnede mig ikke selvom jeg havde ve-storm - ikke før jeg så fik epiduralblokade flere timer efter.. 19,5 time tog fødslen .. 

Men ring da ind og få et tjek

Anmeld Citér

9. maj 2021

Moep

Jeg har helt glemt at svare - men tak for jeres svar! Forsøger også mentalt at forberede mig på, at der simpelthen ikke sker noget før tidligst terminsdato nu. Men det har været dejligt at se at der er andre der har oplevet det! Man føler sig helt vildt snydt! Det er også hårdt her til allersidst, og det var ikke noget jeg nåede til i min første graviditet, så det er lidt en “første gang” for mig at bare gå og vente på at tingene sker. 
Jeg skal til jordemoder om 2 dage, så må jeg høre hvad hun tænker

Anmeld Citér

19. maj 2021

Moep

Jeg tænker lige at jeg vil opdatere mit oprindelige opslag, da der nu er kommet forløsning på “problemet”, og det kan være der er nogen i fremtiden kan finde en form for svar i det her 

Generelt led jeg meget af plukkeveer i tiden efter, og 2 uger efter (39+2) havde jeg en dag meget lig den jeg har beskrevet i det oprindelige opslag. Men så, om eftermiddagen 39+3, kom der pludselig rigtige nivende veer som jeg først slog hen som kraftige plukkeveer. På grund af oplevelsen med at blive sendt hjem tilbage da jeg var 37+2, trak jeg den rimelig længe, indtil min mand insisterede på at jeg ringede til fødegangen. 4 timer efter ankomst der, kom lillebror til verdenen ��

Anmeld Citér

19. maj 2021

Baby.mamma

Moep skriver:

Jeg tænker lige at jeg vil opdatere mit oprindelige opslag, da der nu er kommet forløsning på “problemet”, og det kan være der er nogen i fremtiden kan finde en form for svar i det her 

Generelt led jeg meget af plukkeveer i tiden efter, og 2 uger efter (39+2) havde jeg en dag meget lig den jeg har beskrevet i det oprindelige opslag. Men så, om eftermiddagen 39+3, kom der pludselig rigtige nivende veer som jeg først slog hen som kraftige plukkeveer. På grund af oplevelsen med at blive sendt hjem tilbage da jeg var 37+2, trak jeg den rimelig længe, indtil min mand insisterede på at jeg ringede til fødegangen. 4 timer efter ankomst der, kom lillebror til verdenen ��

Åh jeg fik helt gåsehud! Stort tillykke!!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.