Piller konstant bleen af

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

653 visninger
10 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. maj

fehår

Profilbillede for fehår

Min yngste bliver 2 til sommer. Jeg synes ikke, hun er klar til at smide bleen endnu, og da slet ikke i det her møgvejr, hvor hun har lag på lag på i dagplejen. 

Men herhjemme piller hun konstant sin ble af. Vi giver bodystockings på (hun har lært at få dem op), og har prøvet at vende bleen om (hun kan sagtens få den af alligevel). Bukser, osv. har hun for længst lært at tage af. 

Hvad kan vi ellers gøre? Hun gør det heldigvis ikke om natten. Skal vi til at tape den ble fast med gaffatape?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til en Pige fra ‘14

Hvad med bukseble om natten? 

Anmeld Citér

4. maj

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Lade hende gøre det i de situationer det er hensigtsmæssigt og rose hende der.

Sige nej og give hende den på i de situationer det ikke er.

Mit barn på knap 2 år har også gjort det, men gør det ikke længere nu. Kun om morgenen, hvor det skal have en ny på og tøj på og så når jeg beder barnet om det

Anmeld Citér

4. maj

Winni1986

Profilbillede for Winni1986

Min søn (2,5 år) gør det samme - al tøj og ble tages af så snart at han ser sit snit til det (forleden dag var det nede i ILVA).

Vi lader ham rende nøgen når vi er hjemme så meget, som han har lyst til. Vi har en potte stående fremme, som han sagtens kan finde ud af at bruge, men ofte kommer der også en tissetår på gulvet.

Det er bestemt ikke alle i vores familie som synes at det er smart at han som oftest er nøgen, men det rører mig ikke. 

Det er naturligt at være nøgen i eget hjem og han har aldrig haft en rød numse...

Anmeld Citér

4. maj

fehår

Profilbillede for fehår
Fortvivlet skriver:

Lade hende gøre det i de situationer det er hensigtsmæssigt og rose hende der.

Sige nej og give hende den på i de situationer det ikke er.

Mit barn på knap 2 år har også gjort det, men gør det ikke længere nu. Kun om morgenen, hvor det skal have en ny på og tøj på og så når jeg beder barnet om det

Det er desværre afprøvet. Ros i hensigtsmæssige situationer (som f.eks. ved bleskift) har bare ført til, at hun storsmilende kommer løbende når som helst og siger, "mig har taget min ble af!" Så får hun et "nej, jeg vil ikke have, du tager din ble af, mens du... (Hvad end hun er i gang med)." 

Fem minutter efter er den af igen.

Anmeld Citér

4. maj

fehår

Profilbillede for fehår
Winni1986 skriver:

Min søn (2,5 år) gør det samme - al tøj og ble tages af så snart at han ser sit snit til det (forleden dag var det nede i ILVA).

Vi lader ham rende nøgen når vi er hjemme så meget, som han har lyst til. Vi har en potte stående fremme, som han sagtens kan finde ud af at bruge, men ofte kommer der også en tissetår på gulvet.

Det er bestemt ikke alle i vores familie som synes at det er smart at han som oftest er nøgen, men det rører mig ikke. 

Det er naturligt at være nøgen i eget hjem og han har aldrig haft en rød numse...

Jeg er også okay med tis på gulvet engang i mellem, men afføring er No go - og hun har meget sværere ved at sige til, når det gælder afføring.

Det er bare lidt op ad bakke, når man står og skal ud af døren, og hun kommer løbende med bleen i hånden og tøjet spredt for alle verdens vinde

Anmeld Citér

4. maj

fehår

Profilbillede for fehår
SDD skriver:

Hvad med bukseble om natten? 

Om natten beholder hun den på uden problemer

Anmeld Citér

4. maj

Jixy

Profilbillede for Jixy

Siger hun hvorfor hun gør det? F.eks. Fordi hun skal tisse?

Det kan jo også være en kombination af, at hun synes det er sjovt at gøre og det samtidigt er sjovt at se hvilken reaktion hun får fra jer (hvis hun får en).

Kan I måske på en måde snakke med hende om, at hun kun må tage den af på badeværelset, også skal hun blive derude imens der er af. (Evt. I kombination med at sætte hende på wc`et) Så kan det være det sjove går lidt af. Den taktik kan I måske ændre lidt på, når hun bliver bedre til at mærke efter hvornår hun skal noget på wc.

Anmeld Citér

5. maj

Anonym

fehår skriver:

Jeg er også okay med tis på gulvet engang i mellem, men afføring er No go - og hun har meget sværere ved at sige til, når det gælder afføring.

Det er bare lidt op ad bakke, når man står og skal ud af døren, og hun kommer løbende med bleen i hånden og tøjet spredt for alle verdens vinde

Men du vil jo have en periode, hvor du skal forsøge uden ble.. og vil sikkert opleve lort i tøjet eller ned af benet. Det er vel heller ikke mere en at Ajax kan klare det.

Anmeld Citér

5. maj

fehår

Profilbillede for fehår
Anonym skriver:

Men du vil jo have en periode, hvor du skal forsøge uden ble.. og vil sikkert opleve lort i tøjet eller ned af benet. Det er vel heller ikke mere en at Ajax kan klare det.

Og det er jeg med på - når hun ellers selv viser tegn på at være parat til at være blefri og ikke bare fjerner den, fordi hun kan

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.