Vaccination mod skoldkopper?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.663 visninger
10 svar
6 synes godt om
4. maj 2021

Anonym trådstarter

Hej! 

Jeg kan forstå på flere i min gamle mødregruppe, og min kusine, at det er muligt at købe en vaccine mod skoldkopper. Jeg synes faktisk det på mange måder kunne være en god mulighed for vores familie. 

Er der nogen, der har købt denne til deres børn ? Var den dyr? Bivirkninger? Osv.

Jeg ved google er min ven, men derfor vil jeg gerne lige høre jeres tanker alligevel. 

VH

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2021

Scher

Mit barn er vaccineret mod skoldkopper. Vi bor i udlandet og følger derfor det pågældende lands vaccinationsprogram (hvor skoldkoppevaccinen indgår).

Jeg mener vaccinen gives over to omgange og at den koster 500kr pr gang i Danmark, altså 1000kr i alt. 

Ingen bivirkninger udover det sædvanlige som lidt feber og utilpashed de efterfølgende 24 timer. 

Anmeld Citér

4. maj 2021

Elle4

Ja begge mine børn er 1,5 og 3,5 da de fik dem. 

Kostede vidst 1500 pr stik og man skal have 2 gange.

ingen bivirkningerne her, men nu slipper vi ihvertfald for den helt store tur med begge børn

Anmeld Citér

4. maj 2021

Altea

Det ser ud til der er stor prisforskel

Vi har lige forespurgt på den store af vores, og vi blev oplyst om, at det var 800,- pr stik, og de skal som skrevet have to stk.

Vi gør det inden skolestart næste år, hvis ikke hun har samlet dem op inden.

Anmeld Citér

4. maj 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Elle4 skriver:

Ja begge mine børn er 1,5 og 3,5 da de fik dem. 

Kostede vidst 1500 pr stik og man skal have 2 gange.

ingen bivirkningerne her, men nu slipper vi ihvertfald for den helt store tur med begge børn

Men hvorfor ?

Kan forstå man vælger vaccine hvis børnene er store altså omkring 12 år, men når de er små og får det er det jo oftest helt ukompliceret.

Jeg er bare nysgerrig for "slippe for den helt store tur med begge" - lyder bare som om det er for at spare sygedage, er det, det du mener ? 

Anmeld Citér

4. maj 2021

Smil

Profilbillede for Smil
Fortvivlet skriver:

Men hvorfor ?

Kan forstå man vælger vaccine hvis børnene er store altså omkring 12 år, men når de er små og får det er det jo oftest helt ukompliceret.

Jeg er bare nysgerrig for "slippe for den helt store tur med begge" - lyder bare som om det er for at spare sygedage, er det, det du mener ? 

Jeg fortryder lidt, at jeg ikke lod mine vaccinere mod det.. De fik det samtidig, da de var 10,5 år og 7 år - den yngste på 7 år havde aktive skoldkopper i 5 uger... 
De var så ufattelig syge af det og det tog dem, så lang tid at komme sig.. 

Men det er jo aldrig til at vide, hvordan ens børn tager det, men kan godt forstå det, hvis man overvejer en vaccine.. Om ikke før, så når de når en vis alder..

Anmeld Citér

4. maj 2021

Optimom

Profilbillede for Optimom

Jeg ville også ønske jeg havde vaccineret mine børn. De fik det begge i vuggestuen, men især min datter var hårdt ramt. Det var ikke sjovt for hverken hende eller os. Og jo, vi kunne da også godt havde brugt de mange sygedage bedre.

Min mormor fortalte efterfølgene at hun har haft helvedes ild som barn, som er når man får endnu en skoldkopindfektion. Hun siger det er noget af det værste hun har prøvet.

Jeg skal helt sikkert have vaccineret mod næste barn.

Anmeld Citér

5. maj 2021

Elle4

Fortvivlet skriver:

Men hvorfor ?

Ja tildels (har haft enormt mange sygedage med den lille) men mange læge anbefaler det også fordi små børn kan få et forfærdeligt forløb og mange ikke er klar over at man kan blive vaccineret. Vidst alle vores nabolande har det i vaccinationsprogram, så jeg synes det er mere mærkeligt at vi ikke har det i dk.

måske jeg husker prisen forkert dog

Anmeld Citér

5. maj 2021

Altea

Vores beslutning grunder ikke i sygedage, men jo ældre de bliver, jo værre får de det oftest.. Vores den store (5) mærker, piller og klør i alt, og får altid voldsom høj feber ved sygdom, som 41-42 grader..! Jeg synes helt ærligt det er synd hun skal gennem skoletid med ar og huller, hvis hun lander i et svært skoldkoppe forløb, som kan afværges ved en vaccine der er standard alle andre steder. Mit eneste issue, er at man ikke kender dækningsgrad i år - alts måske gælder den i 30 år, men piger skal jo vide det inden kommende graviditet. Men så bliver de nok bare blodprøvet for antistoffer til den tid.

Anmeld Citér

5. maj 2021

Mortilah

Vi valgte den til vores sidste barn. Jeg er så glad for den beslutning, fik den gratis men jeg ville da ik have tøvet med at betale for vaccinen. Hver gang der er en seddel med  “vi har skoldkopper” i børnehaven, så tænker jeg bare yes! Den skal jeg da i det mindste ik bekymre mig om

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.