Næsespray til børn - erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.013 visninger
6 svar
2 synes godt om
3. maj 2021

Tinstin

Hej.

Jeg kan se, at der findes næsespray til børn, som er fra 2-12 år - sådan en, man kan give, når de er forkølede.

Jeg har overvejet om jeg skulle prøve det til min 2-årige, når han skal sove til nat. Han har meget svært ved at sove, når han ikke kan trække vejret igennem næsen og vågner og er bange mange gange - han går lidt i panik over ikke at kunne trække vejret med næsen, kan jeg mærke på ham.
Jeg har prøvet saltvandsdråber, men det er fuldstændig effektløst!

Men virker det til små? Jeg tager det selv, når jeg er meget forkølet, og synes det er fantastisk.

Har I erfaringer med den til børn? (Otrivin har jeg kig på).

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2021

Girafmor

Jeg ville holde mig fra det, fordi jeg kender flere der er blevet afhængige af at bruge dem. Det er en kendt bivirkning, og det er ovenikøbet folk som først er begyndt som voksne.

Vi har brugt det at rense næsen med saltvand når vores unger var så forkølede at de blev generede når de sov. Det kan godt være det ikke er så effektivt, men jeg ville ikke turde det andet.

Anmeld Citér

3. maj 2021

Babilooo

Jeg har tit givet når mine børn var meget forkølede - det virker fantastisk og giver god søvn for alle. 
Ja-  det kan skabe afhængighed for voksne der sprøjter sig 4 gange om dagen i en måned. Mht. Børn så bliver de ikke afhængige af et sprøjt før sovetid i op til 10 dage max.

Det heldige er, at det er ret nemt for en selv som voksen at afvænne eller sætte grænsen for barnet ... end for sig selv. Men jeg har aldrig oplevet en afhængighed overhoved. Og ofte er det jo kun 2-3 dage, det benyttes.

Anmeld Citér

3. maj 2021

1518

Prøv først med et løg skåret i skiver ved siden af sengen.  Det har hjulpet mine unger igennem mange slemme forkølelser med stoppet næse. Sørg også for at han ligger højt med hovedet.

Anmeld Citér

4. maj 2021

Tinstin

Tak for svarene.

Jeg er helt sikker på, at min 2-årige ikke bliver afhængig Han vil højst sandsynligt skrige i vild protest, når jeg sprayer ham, så han vil næppe opsøge det frivilligt bagefter.

Jeg tror, det hjælper - nu er han heldigvis ved at blive rask, men jeg prøver næste gang.

Jeg har godt hørt den der med rå løg før, men jeg er ikke lige så vild med idéen, for det lugter altså bare for meget.

Anmeld Citér

4. maj 2021

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg bruger saltvand næsespray til mine børn. Det virker bedre end dråberne, men er uden stofferne fra den normale næsespray. Fås på apoteket. 

Anmeld Citér

4. maj 2021

AnoMor

Tinstin skriver:

Hej.

Jeg kan se, at der findes næsespray til børn, som er fra 2-12 år - sådan en, man kan give, når de er forkølede.

Jeg har overvejet om jeg skulle prøve det til min 2-årige, når han skal sove til nat. Han har meget svært ved at sove, når han ikke kan trække vejret igennem næsen og vågner og er bange mange gange - han går lidt i panik over ikke at kunne trække vejret med næsen, kan jeg mærke på ham.
Jeg har prøvet saltvandsdråber, men det er fuldstændig effektløst!

Men virker det til små? Jeg tager det selv, når jeg er meget forkølet, og synes det er fantastisk.

Har I erfaringer med den til børn? (Otrivin har jeg kig på).

Jeg har givet det til min søn når det er rigtig slemt og stoppet til. Har aldrig haft problemer med det. Saltvand virker ikk for ham. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.