Gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.044 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. maj 2021

Cat1

Hej alle

Jeg stoppede på p piller i oktober måned. Har haft 4 mens siden inklusiv den man får efter p pille pause. Så min cyklus har været uregelmæssig. Har derfor ikke helt haft styr på ægløsning. 
Sidste mens var den 6/3 i ca 3-4 dage. 
Jeg har testet positiv på to forskellige graviditettests her i torsdags. 
Jeg har så ikke styr på hvor langt jeg er henne? Andre med uregelmæssig cyklus efter p pille stop? 

Vh Cat 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2021

Anonym

Cat1 skriver:

Hej alle

Jeg stoppede på p piller i oktober måned. Har haft 4 mens siden inklusiv den man får efter p pille pause. Så min cyklus har været uregelmæssig. Har derfor ikke helt haft styr på ægløsning. 
Sidste mens var den 6/3 i ca 3-4 dage. 
Jeg har testet positiv på to forskellige graviditettests her i torsdags. 
Jeg har så ikke styr på hvor langt jeg er henne? Andre med uregelmæssig cyklus efter p pille stop? 

Vh Cat 

Jeg stoppede på p piller for over 1,5 år siden og har måske haft min mens 5-7 gange i alt den tid og der gik 8 mrd. Før den første kom efter stop og derefter har det være forskelligt for hver gang. Men synes at have fundet ud af at når jeg har fået min mens har det passet med at jeg har haft æggeløsning 14 dage inden, så på den måde har jeg godt kunne regne lidt med det som hvis det var “normalt” håber det giver bare lidt mening. 

Anmeld Citér

2. maj 2021

Cat1

Anonym skriver:

Jeg stoppede på p piller for over 1,5 år siden og har måske haft min mens 5-7 gange i alt den tid og der gik 8 mrd. Før den første kom efter stop og derefter har det være forskelligt for hver gang. Men synes at have fundet ud af at når jeg har fået min mens har det passet med at jeg har haft æggeløsning 14 dage inden, så på den måde har jeg godt kunne regne lidt med det som hvis det var “normalt” håber det giver bare lidt mening. 

Ja ok �� Det var også længe før den første mens kom, men sådan er det jo med p piller. 
Men giver fint mening. Tak for svar

Anmeld Citér

3. maj 2021

131010

Man plejer at udregne terminsdag ud fra den sidste, første menstruationsdag, men når de menstruation er uregelmæssig, så er din ÆL det også.. Derfor kan det ikke regnes ud. Men du kan bestille tid til en tidlig scanning for at få svar. 
Min cyklus var også uregelmæssig efter stop med p-sprøjte og da jeg blev gravid passede den udregnede terminsdato ikke med den reelle dato :-) Jeg er 12+5 i dag. 

Anmeld Citér

3. maj 2021

Charl90

Efter mit p-pillestop i 2017 havde jeg også kun 7 cyklusser på ca 14 måneder indtil jeg blev gravid. Jeg kontaktede min læge og hun henviste mig gratis til en tidlig scanning hos en gynækolog som kunne fastslå hvor langt jeg var.

Jeg tænker at du skal gøre det samme Det er jo lidt vigtigt ift NF så man ikke misser den.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.