Syg? Ikke spise, ikke drikke - ingen feber?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.348 visninger
11 svar
7 synes godt om
1. maj 2021

Sujan

Jeg ved simpelthen ikke, hvad der er galt med min datter på 2 år. 
Hun har i sidste uge været lidt forkølet, men ikke noget slemt. 
de sidste 3 dage har hun været sur og tvær. Har ikke gået rundt selv, kun hængt hos mig. Hun sover fint - MEN hun spiser og drikker intet! 
på 2 dage har hun drukket 2 små kakaomælk og 1 figenstang. Har prøvet alt! Is, saft alt det hun godt kan lide. Hun siger “ja tak” men så snart hun får det hen til sig kaster hun med det og skriger helt vildt. Hun har flere “perioder” i løbet af dagen her hvor hun bare skriger og ingenting vil. Må knap nok røre ved hende!! Synes hun lugter en smule ud af munden, men kan ingenting se. 

hvad kan det være? Hun er ikke som sådan sløv... men hun gider ikke rigtig noget. Smiler og griner lidt når hun har min fulde opmærksomhed. 

Kan bare ikke forstå hun spiser så lidt.

hun havde 2 dage her onsdag og torsdags med hård afføring og fredag med en ordentlig omgang ildelugtende blød afføring. Siden da har hun ikke haft afføring eller tisset særlig meget.  

Hun er mit barn nr. 3 så synes alligevel jeg har prøvet lidt af hvert, men aldrig som det her!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2021

Jixy

Profilbillede for Jixy

Der lyder da ikke særlig godt, det er især vigtigt med væske. Har du prøvet at have drikke stående forskellige steder (altså noget der kan holde sig), så hun selv kan tage det og ikke bliver irriteret over at du hele tiden spørger?

Har du prøvet med sugerør/ en kom der er sjov at drikke af.

Derudover så kan man godt lugte ud af munden hvis man er sulten.

Kan hun være ved at få tænder eller andet der gør, at hun har ondt nær hun spiser/drikker?

Anmeld Citér

1. maj 2021

Sujan

Der lyder da ikke særlig godt, det er især vigtigt med væske. Har du prøvet at have drikke stående forskellige steder (altså noget der kan holde sig), så hun selv kan tage det og ikke bliver irriteret over at du hele tiden spørger?

Har du prøvet med sugerør/ en kom der er sjov at drikke af.

Derudover så kan man godt lugte ud af munden hvis man er sulten.

Kan hun være ved at få tænder eller andet der gør, at hun har ondt nær hun spiser/drikker?

Ja vi har forskelligt stående, så hun hele tiden kan få noget at drikke, hvis hun skulle få lyst. Har spist is o.s.v men hun vil ikke engang smage. Hun virker til at have total madlede! Aner ikke hvordan jeg skal få noget i hende. Så snart hun får noget i nærheden af munden flipper hun helt ud og kaster med tingene og skriger. Kan ikke engang tage hende op!!! 

vi skal til 2 års undersøgelse ved lægen tirsdag. Der må jeg spørge! 

kunne bare være der var andre der havde prøvet noget lignende!! 
tænder har hun fået alle sammen af for noget tid siden, så det er det ikke! Ondt i halsen måske, men så ville det da lindre med noget at drikke! 

Anmeld Citér

1. maj 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Synes at du skal ringe til vagtlægen i morgen.. Det er længe uden særlig meget væske 

Anmeld Citér

1. maj 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Sujan skriver:

Ja vi har forskelligt stående, så hun hele tiden kan få noget at drikke, hvis hun skulle få lyst. Har spist is o.s.v men hun vil ikke engang smage. Hun virker til at have total madlede! Aner ikke hvordan jeg skal få noget i hende. Så snart hun får noget i nærheden af munden flipper hun helt ud og kaster med tingene og skriger. Kan ikke engang tage hende op!!! 

vi skal til 2 års undersøgelse ved lægen tirsdag. Der må jeg spørge! 

kunne bare være der var andre der havde prøvet noget lignende!! 
tænder har hun fået alle sammen af for noget tid siden, så det er det ikke! Ondt i halsen måske, men så ville det da lindre med noget at drikke! 

Du må ikke vente til tirsdag, hvis hun ikke drikker i morgen tidlig.. Hun ender med at blive rigtig syg af dehydrering 

Anmeld Citér

2. maj 2021

Kir

Jeg er enig med Unicorn1, det er for længe uden væske hvis hun ikke rigtig drikker noget her til morgen. Synes også du skal ringe til vagtlægen. 

Anmeld Citér

2. maj 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Enig i at hun skal have fyldt væske på absolut hurtigst muligt. Og så ville det da også være oplagt med “en vatpind i halsen” (altså en test) for at udelukke Corona, som vel kunne forklare flere af de symptomer du beskriver ...

Anmeld Citér

2. maj 2021

årgang84

Profilbillede for årgang84

Jeg tænker :

-veje bleer for hvor meget urin udskillelse. 

-tjekke mundhulen for tegn på svamp. 

-tjekke op om hun har tabt sig. 

-læge kontakt/vagt læge 

-corona test hvis du ikke allerede da det startede fik hende testet.. (det kan du bestille allerede nu testen)

Rigtig god bedring med hende. 

Anmeld Citér

2. maj 2021

Abracadabra

Prøv med Panodil. Hvis barnet nu har ondt i halsen eller en dum blist, kan lidt smertestillende måske gøre en forskel. 

Anmeld Citér

2. maj 2021

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Hun kan jo godt have ondt i halsen uden at have feber. Jeg ville prøve at give Panodil junior, og så afvente en time. Stadig ikke muligt at få noget indenbords, så må du ringe til vagtlægen. Hun kan ikke gå for længe uden væske. 

Har du prøvet at give hende saftevand i en sutteflaske? Smoothieposer? Vil hun måske spise/slikke på chips/TUC. Salt giver tørst.

Tænker det er vigtigt at hun ikke kan mærke at du bliver frustreret og kommer til at presse for meget på (selvom jeg godt ved det er pokkers svært ). Lige nu er det ligemeget med maden, bare du når lidt væske i hende. Appetitten skal nok komme tilbage.

Tisser hun?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.