Sult

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

573 visninger
7 svar
1 synes godt om
30. april 2021

Fafo

Andre end mig der er sultne HELE tiden og skal spise noget hele tiden for ikke at blive dårlig?        Jeg kan ikke blive ved at finde på noget at spise

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2021

Optimom

Profilbillede for Optimom

Jep, spiser også mindst hver 2. time. Men tit spiser jeg også mindre måltider, da jeg eller bliver oppustet. Så jeg gemmer ofte halvdelen af en normal portion og genvarmer og spiser senere.

Ellers står den på gulerødder, æble, tørret frugt, kiks/knækbrød, lakrids (fantastisk mod kvalme for mig) eller yogurt. Og på varme dage en is om eftermiddagen med børnene De spiser gerne mellemmåltider med mig efter skole. 

Anmeld Citér

30. april 2021

Fafo

Optimom skriver:

Jep, spiser også mindst hver 2. time. Men tit spiser jeg også mindre måltider, da jeg eller bliver oppustet. Så jeg gemmer ofte halvdelen af en normal portion og genvarmer og spiser senere.

Ellers står den på gulerødder, æble, tørret frugt, kiks/knækbrød, lakrids (fantastisk mod kvalme for mig) eller yogurt. Og på varme dage en is om eftermiddagen med børnene De spiser gerne mellemmåltider med mig efter skole. 

Jeg spiser os små mængder men bliver sulten igen efter 30 min

Jeg spiser os udover alm mad, gulerødder, æble osv. Men puha synes faktisk det er ved at være mega irriterende at være sulten konstant

Samtidig er jeg bare så mega dårlig hele tiden. Er i sofaen  det meste af dagen

Anmeld Citér

1. maj 2021

Kir

Fra uge 6 til 12 blev jeg grovsulten hver 2. time og hvis jeg ikke spiste noget med det samme fik jeg mega kvalme og kastede op. Og jeg var sulten som om jeg ikke havde spist en hel dag. Og det hjalp ikke bare at tage en snack. Så jeg spiste rigtig meget i starten. Jeg stolede på min krop gjorde det den skulle. Jeg tog ikke rigtig på, måske 1-2 kg, så tænker bare at babyen og min krop havde brug for den ekstra energi. Og som sagt forsvandt det efter uge 12. 

Anmeld Citér

1. maj 2021

Hamse88

Fafo skriver:

Jeg spiser os små mængder men bliver sulten igen efter 30 min

Jeg spiser os udover alm mad, gulerødder, æble osv. Men puha synes faktisk det er ved at være mega irriterende at være sulten konstant

Samtidig er jeg bare så mega dårlig hele tiden. Er i sofaen  det meste af dagen

Måske kan du gøre andre ting end lige at spise for at undgå kvalmen. 
danskvand med citrus er, for mig, godt mod kvalme. 
Det allerbedste mod kvalme er dog, igen for mig, frisk luft! 
Jeg er megadårlig hele morgenen, men så snart vi kommer uden for døren, får jeg det meget bedre  

Du skriver at du ligger i sofaen det meste af dagen - det kan altså også være med til at fastholde kvalmen og trætheden. Op og i gang

Anmeld Citér

1. maj 2021

Fafo

Kir skriver:

Fra uge 6 til 12 blev jeg grovsulten hver 2. time og hvis jeg ikke spiste noget med det samme fik jeg mega kvalme og kastede op. Og jeg var sulten som om jeg ikke havde spist en hel dag. Og det hjalp ikke bare at tage en snack. Så jeg spiste rigtig meget i starten. Jeg stolede på min krop gjorde det den skulle. Jeg tog ikke rigtig på, måske 1-2 kg, så tænker bare at babyen og min krop havde brug for den ekstra energi. Og som sagt forsvandt det efter uge 12. 

Ja okay, jeg håber det stiller lidt af snart så

Anmeld Citér

1. maj 2021

Fafo

Hamse88 skriver:

Måske kan du gøre andre ting end lige at spise for at undgå kvalmen. 
danskvand med citrus er, for mig, godt mod kvalme. 
Det allerbedste mod kvalme er dog, igen for mig, frisk luft! 
Jeg er megadårlig hele morgenen, men så snart vi kommer uden for døren, får jeg det meget bedre  

Du skriver at du ligger i sofaen det meste af dagen - det kan altså også være med til at fastholde kvalmen og trætheden. Op og i gang

Det bare fordi jeg er så dårlig at jeg ikk får mig taget sammen til så meget men vil tage i mod dit råd og komme lidt mere ud

Anmeld Citér

1. maj 2021

Hamse88

Fafo skriver:

Det bare fordi jeg er så dårlig at jeg ikk får mig taget sammen til så meget men vil tage i mod dit råd og komme lidt mere ud

Det kan jeg godt forstå. Jeg har også nogle gange svært ved at overskue at komme i gang når kvalmen og trætheden er værst. 
Men jeg har tre forholdsvist små unger (5, 3 og 1 år) så jeg er tvunget til at komme i gang, og jeg synes næsten altid det hjælper 

Om ikke andet så fordi man tænker på noget andet så

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.