Falsk positiv eller ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.145 visninger
13 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. april 2021

Anonym trådstarter

Hej. Er der nogen af jer der har prøvet eller ved om man kan teste positiv graviditets test pga at de har taget/spist disse vitaminer fast. ? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2021

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Hej. Er der nogen af jer der har prøvet eller ved om man kan teste positiv graviditets test pga at de har taget/spist disse vitaminer fast. ? 

Jeg kan slet ikke se hvordan det skulle kunne lade sig gøre, medmindre de indeholder HcG, som jeg slet ikke kan forestille mig at de gør.

Anmeld Citér

29. april 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Det kan man ikke. Det er ikke hcg i de der vitaminer. Og det er kun hcg der slår ud på graviditetsteste. 

Anmeld Citér

29. april 2021

Miss A

Anonym skriver:

Enig med de andre. Desuden behøver du ikke at tage ekstra folsyre ved siden af multivitaminen… 400 mikrogram om dagen er nok og det er allerede tilsat multivitaminpillen.

Anmeld Citér

29. april 2021

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Anonym skriver:

Nej det er ikke muligt som de andre skriver. 

Anmeld Citér

29. april 2021

Love Angel

Mor til 4
Miss A skriver:

Enig med de andre. Desuden behøver du ikke at tage ekstra folsyre ved siden af multivitaminen… 400 mikrogram om dagen er nok og det er allerede tilsat multivitaminpillen.

jeg ved godt at folsyre er god ide at tag det 3 måneder før man går igang med at prøve at blive gravid. Men 

De multivitaminen som TS tar, skal man ikke tag dem kun når man er blivet gravid? Eller er jeg ren galt på den?

Anmeld Citér

29. april 2021

Anonym

Love Angel skriver:

jeg ved godt at folsyre er god ide at tag det 3 måneder før man går igang med at prøve at blive gravid. Men 

De multivitaminen som TS tar, skal man ikke tag dem kun når man er blivet gravid? Eller er jeg ren galt på den?

Der står på bøtten “Til dig der er gravid eller planlægger at blive det” :-) 

Anmeld Citér

29. april 2021

Love Angel

Mor til 4
Anonym skriver:

Der står på bøtten “Til dig der er gravid eller planlægger at blive det” :-) 

Når for Søren ja det rigtig nok, havde ikke set ordentlig på billedet.  Hmm mærkeligt den gang jeg var gravid i sin tid og tog multivitamin der mente jeg ikke det stod der, eller kan være jeg har glemt at det stod der jeg har altid troede at mulitivitamin er der nogle meget ekstra dosis vitamin som gravide har brug for, men at som ikke gravid har ikke brug for. 

Anmeld Citér

29. april 2021

Miss A

Love Angel skriver:

Når for Søren ja det rigtig nok, havde ikke set ordentlig på billedet.  Hmm mærkeligt den gang jeg var gravid i sin tid og tog multivitamin der mente jeg ikke det stod der, eller kan være jeg har glemt at det stod der jeg har altid troede at mulitivitamin er der nogle meget ekstra dosis vitamin som gravide har brug for, men at som ikke gravid har ikke brug for. 

Forskellen på almindelige multivitaminpiller til voksne og multivitaminpiller til gravide (eller folk der planlægger graviditet) er blandt andet en lavere dosis A-vitamin, som kan være skadeligt i for store mængder (også derfor man frarådes at spise lever som gravid). Og så har de fleste standard vitaminpiller efterhånden 400 mikrogram folsyre… Så der er ikke den helt store forskel, når det kommer til stykket.

Anmeld Citér

29. april 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Hvad i alverden skulle det have med hinanden at gøre?

Og folsyre anbefales jo også til folk der prøver at blive gravide. (Jeg tænker dog også at der er folsyre i multivitaminen, så du behøver ikke tage begge ting)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.