Eksperthjælp: Vær nysgerrig...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.048 visninger
0 svar
3 synes godt om
26. april 2021

Trine Andreasen

Ikke om vores lille datter men vores store dreng på 10 år
Vil gerne kende sin krops temperatur
Så det hver morgen og sener på dagen og ind sov tid

Jeg føler det et overgreb fra vores side
Men syghuset. Mener vi gør det helt rigtig

Men jeg syntes ikke min søn skal ha noget op i numsen han et barn

Trines svar

Kære du

Jeg må indrømme at dit spørgsmål næsten giver mig flere spørgsmål end svar.

Men lad os prøve alligevel. 

Når du skriver at din søn gerne vil kende sin temperatur så kan jeg ikke lade være med at blive lidt nysgerrig på det.

Du skriver også at sygehuset mener I gøre det rigtige. 

Og når du skriver det så virker det som om at din søn har en historie hvor han har været tilknyttet hospitalet, er det rigtigt?

Jeg bliver nysgerrig på om det at kende sin temperatur handler om at han forbinder en normal temperatur med det at være rask og at han altså er bang for han er syg og derfor har et behov for at have kontrol. Hvilket han føler han har, når han fået tager sin temperatur.

En anden tanke jeg fik var at det at få taget sin temperatur er et udtryk for omsorg og måske er det det han søger. Altså den særlige omsorg der er når du tager hans temperatur.

Jeg tror det er vigtigt at du selv er nysgerrig på hvorfor han gerne vil have taget sin temperatur? Og da han er så stor som han nu er tænker jeg at du skal tage en snak med ham. Er det fordi det giver ham tryghed, omsorg, eller er det måske fordi han godt kan lide det.

Når du så har fundet ud af det vil jeg anbefale dig at vurdere om det skal fortsætte.

Hvis det er fordi det giver ham omsorg eller fordi det er rart så tænker jeg at du skal finde en anden måde at give ham omsorg på og evt tage en snak om det at rører sig selv for nydelse.

Hvis det handler om tryghed vil jeg anbefale dig at købe et øre eller mund termometer.

Det virker ikke så grænseoverskridende. 

Men jeg vil stadig anbefale dig at tale med nogen om hans angst, hvis det er det det bunder i.

For det er ikke entydigt adfærd for en dreng på 10 år og derfor ville jeg være meget nysgerrig på hvad der ligge til grund for denne adfærd.

Jeg håber det giver mening ellers er du velkommen til at skrive igen.

Mange hilsner 

Trine 

Naturligopdragelse.dk 

Trine yder personlig rådgivning, i spørgsmål omhandlende opdragelsen, institutionslivet, trivsel, leg og børns sociale udvikling enten via e-mail eller ved at kommer ud i jeres hjem, hvor I føler jer trygge og derved bedre kan fortælle om de vanskeligheder I oplever. Endvidere holder Trine foredrag inden for 3 overordnet områder. Det, som hun kalder naturlig opdragelse, børn laver mad og natur oplevelser både med og uden et pædagogisk indhold.

Se Trines hjemmeside: www.naturligopdragelse.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.