Hvad sker der med mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

646 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. april 2021

Anonym trådstarter

Jeg har det psykisk så dårligt efter minipillestop. Jeg aner ikke hvad der foregår og søger nu folk der kan relatere eller har været der. 

Jeg stoppede på minipiller for 6 uger siden og de fysiske gener derefter har været uren hud på især ryggen, noget vægtøgning og en jernsmag i munden ved menstruation  men puha, de psykiske gener! Av. Jeg har det bare ikke godt. Jeg er ikke rigtig glad, lettere irritabel og føler mig ikke som mig! På mit arbejde, hvor jeg skal være meget imødekommende, snaksalig og udadvendt, som aldrig før har været et problem for mig, er pludselig svært for mig. Jeg “klodser” sgu i det. Jeg har altid været meget stærk mental, men de seneste uger kan selv små ting slå mig helt ud. F.eks. I dag synes min 2 årige lige at hun ville gå tur nu når mor sagde at det måtte vente til senere. Hun gik ned ad grusvejen og jeg stod og kiggede uden hun vidste jeg kunne se hvad hun lavede. Jeg tænkte; hun stopper op om lidt og kommer tilbage eller kalder på mig. Jeg observerede hende fordi jeg synes det kunne være spændende og se hvad hun havde tænkt sig at gøre. Naboen så det og blev bekymret over det fordi hun troede vi ikke havde set det. Det gik op for mig at hun fanme ikke stoppede og hun var nu lidt for tæt på at være ved vejen. Jeg måtte sætte i løb efter hende og det synes hun jo så var vældigt sjovt. Så hun løb også væk fra mig og nåede vejen men fortsatte ned ad fortovet før jeg fik fat på hende. Jeg blev så gal. Skældte ikke ud men fortalte med bestemt stemme hvor farligt det var og at hun aldrig måtte gøre det igen osv. Er ikke kommet mig over det endnu og har en vild følelse af at være jordens dårligste mor.Det har slået mig ud, hvilket det normalt ikke ville gøre.
Jeg føler virkelig jeg er ramt hårdt mentalt efter jeg er holdt med minipillerne, som iøvrigt var lavdosis. Hvad pokker sker der og kan du relatere? Og hvad skal jeg lige gøre? For jeg kan ikke blive ved sådan her.
Tak hvis du læste med så langt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2021

Elle4

Oh yes. Jeg kender det dog i forbindelse med alm. p pille.

første gang jeg toppede tog det 1 mdr. og også da jeg startede og så stoppede igen (i forbindelse med ønske om baby)

men da jeg skulle starte igen her for lidt over 1 år siden, gik det helt galt for mig. Jeg var i forvejen presset med corona = 2 børn hjemme på fuld tid og en flytning  

men at starte på p piller gjorde mig helt crazy, altså så meget at jeg stoppede igen og prøvede så 2 mdr. senere med samme resultat.

min læge slog det hen og gav mig minipiller, men der fik jeg total uren hed, så nu har jeg droppet prævention total. (Og manden er helt enig)

jeg har haft svært ved at finde andre som oplevede det så voldsomt, så vil blot anerkende at du ikke er alene

Anmeld Citér

25. april 2021

Anonym trådstarter

Elle4 skriver:

Oh yes. Jeg kender det dog i forbindelse med alm. p pille.

første gang jeg toppede tog det 1 mdr. og også da jeg startede og så stoppede igen (i forbindelse med ønske om baby)

men da jeg skulle starte igen her for lidt over 1 år siden, gik det helt galt for mig. Jeg var i forvejen presset med corona = 2 børn hjemme på fuld tid og en flytning  

men at starte på p piller gjorde mig helt crazy, altså så meget at jeg stoppede igen og prøvede så 2 mdr. senere med samme resultat.

min læge slog det hen og gav mig minipiller, men der fik jeg total uren hed, så nu har jeg droppet prævention total. (Og manden er helt enig)

jeg har haft svært ved at finde andre som oplevede det så voldsomt, så vil blot anerkende at du ikke er alene

Hvor er jeg glad for ikke at være alene om det. Jeg oplevede det ikke da jeg stoppede på p-piller i forbindelse med at vi ville lave en baby. Der var intet dengang. Men at stoppe på de her minipiller. Shit altså! 
Kan godt forstå du er stoppet med præventionen. Jeg håber snart det går over for mit vedkommende.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.