Leverkløe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.322 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. april 2021

Drengemor94

Hej, jeg skal til noget kontrol på mandag for at se om min levertal stiger, for at se om jeg har fået leverkløe. Min ALAT ligger på 85, så den er forhøjet og jeg har den ledeste kløe.. det bliver en hård weekend. Søger egenligt bare erfaringer omkring udredning, sygdommen osv. Evt hvad jeres tal lå på? Tak på forhånd 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2021

Drengemor94

23. april 2021

Mommytime

Ingen erfaringer selv men min venindes tal var på 89. Det steg så lidt og hun havde ellers ingen kløe men hun blev sat igang i uge 38 pga det og fødte dagen efter en lille dreng på 3700gram

Anmeld Citér

24. april 2021

Joslau

Jeg fik det konstateret da jeg ventede nr 2. Jeg havde ingen kløe overhovedet, men mit tal lå på 326. 
jeg blev sat igang 37+6.

Anmeld Citér

8. maj 2021

Drengemor94

Er det galdesalte eller alat? Jeg har fået det konstateret nu da min galdesalte steg til 17 og min alat til 145. Så er nu på noget medicin og så ugentlig kontrol. Men aner ikke hvad der skal ske. Er 33+0

Anmeld Citér

8. maj 2021

Joslau

Det var mit alat tal.

Anmeld Citér

9. maj 2021

Naha

Hej, jeg skal til noget kontrol på mandag for at se om min levertal stiger, for at se om jeg har fået leverkløe. Min ALAT ligger på 85, så den er forhøjet og jeg har den ledeste kløe.. det bliver en hård weekend. Søger egenligt bare erfaringer omkring udredning, sygdommen osv. Evt hvad jeres tal lå på? Tak på forhånd 

Ved ikke om det kan bruges jeg har en leversygdom som gør mine gladesalte lå på 40 da jeg blev gravid med min datter i december 2014. Jeg blev rigtig syg i graviditeten, kløte så meget at jeg nogen dage ikke kunne have tøj på pga kløen. Jeg blev sygemeldt deltid i uge 8 og fuldtid i uge 15. 

Jeg var så syg at jeg var til kontrol 2 gange om ugen og fik taget blodprøve 3 gange om ugen. De valgte jeg ikke måtte gå længere end til uge 35 da min datter blev mindre, og mindre aktiv i maven. De turde ikke lade mig gå længere, da forhøjet galdesalte øger risikoen for foster død. 

Jeg fik en masse medicin, så meget at jeg ikke kan huske alt jeg fik. Men ved jeg fik ursofalk og noget medicin som skulle blandes op i væske. Forfærdelig smag. I slutningen fik jeg også antihistaminer for at kunne få bare lidt søvn om natten  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.