Hej, jeg skal til noget kontrol på mandag for at se om min levertal stiger, for at se om jeg har fået leverkløe. Min ALAT ligger på 85, så den er forhøjet og jeg har den ledeste kløe.. det bliver en hård weekend. Søger egenligt bare erfaringer omkring udredning, sygdommen osv. Evt hvad jeres tal lå på? Tak på forhånd
Ved ikke om det kan bruges jeg har en leversygdom som gør mine gladesalte lå på 40 da jeg blev gravid med min datter i december 2014. Jeg blev rigtig syg i graviditeten, kløte så meget at jeg nogen dage ikke kunne have tøj på pga kløen. Jeg blev sygemeldt deltid i uge 8 og fuldtid i uge 15.
Jeg var så syg at jeg var til kontrol 2 gange om ugen og fik taget blodprøve 3 gange om ugen. De valgte jeg ikke måtte gå længere end til uge 35 da min datter blev mindre, og mindre aktiv i maven. De turde ikke lade mig gå længere, da forhøjet galdesalte øger risikoen for foster død.
Jeg fik en masse medicin, så meget at jeg ikke kan huske alt jeg fik. Men ved jeg fik ursofalk og noget medicin som skulle blandes op i væske. Forfærdelig smag. I slutningen fik jeg også antihistaminer for at kunne få bare lidt søvn om natten
Anmeld
Citér