Hvor langt er jeg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.039 visninger
10 svar
5 synes godt om
22. april 2021

Fafo

Kan man regne med skanningen? Måske dumt spørgsmål �� Min læge og jeg havde regnet os frem til at jeg skulle være 10+1 i dag og det siger nettets beregnere også. Men skanningen sagde kun 9 uger i morgen ����‍♀️ 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2021

PP93

Du kan ikke regne med skanningen før til NF, hvor du får den endelige terminsdato

Anmeld Citér

22. april 2021

Altea

Ja det kan du godt, når du er så langt. Men lægen regner ofte (forkert), efter første mensdag. Men man er altid 2+0 ved æl, uanset om man har æl på cyklusdag 12, eller på dag 20.. Så har du en lidt lang cyklus på fx 34 dage, så er du jo en uge kortere henne end beregnet fra første mensdag. Dén model bruges kun hvis man har helt stabil cyklus på 28 dage, og tager ikke højde for lange cyklusser/sen æl

Anmeld Citér

23. april 2021

Emiliaa92

Som en skriver, bliver det først sat til Nf. Synes ikke rigtig man kan bruge lægens beregning, for som sagt, kender de ikke ens cyklus, og regner bare ud fra ca tidspunkt  

Anmeld Citér

23. april 2021

Kir

Min erfaring er at de der scanninger bare er et skøn. Jeg vidste ret præcist hvornår jeg var blevet gravid +/-1 dag, nakkefoldsscanningen fastslog at jeg var 4 dage længere henne end jeg var. Til misdannelsesscanningen vurderede hun min termin en uge efter den jeg fik til NF og til en 3D scanning mente han termin var et sted midt i mellem de to Men i princippet er det jo lidt ligegyldigt i den anden ende, for babyen kommer når den kommer - min kom alligevel 17 dage efter terminsdato. Terminsdato er vel i princippet bare for systemets skyld så man passer i deres kasser og skemaer

Men selvfølgelig vil man gerne vide det præcist når man ikke er så langt henne, det ville jeg også gerne selv

Anmeld Citér

23. april 2021

Altea

Jeg siger heller ikke at man på dage kan regne med et undfangelses tidspunkt..

Men mere end en uge så tidligt, så er forklaringen ofte at folk ikke har styr på æl.

Vores ivf børn er også rykket nogle dage til nf - dér sætter man termin efter barnets størrelse, og ikke undfangelse, selv om vi ved hvilket minut de er lavet ��

Alle fostre vokser ret ens frem mod 6+0, hvorefter der så opstår ryk i vækstkurver.

Anmeld Citér

23. april 2021

Baby.mamma

Du kan altid regne mere med scanningen, end lægens/din egen beregning. MEN du kan ikke regne med noget, før efter NF

Anmeld Citér

23. april 2021

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Som andre skriver så kan du kun føle dig rimelig sikker på terminsdato til NF scanning. Og det er der også god grund til at det først er der, da det er mere sikkert og kan give lidt mere sikkert svar.

Anmeld Citér

23. april 2021

Fafo

Tak for jeres tilbagemeldinger, synes bare to uger alligevel var lang tid at blive rykket tilbage   lidt øv men sådan er det. 

God weekend til alle

Anmeld Citér

23. april 2021

Baby.mamma

Tak for jeres tilbagemeldinger, synes bare to uger alligevel var lang tid at blive rykket tilbage   lidt øv men sådan er det. 

God weekend til alle

Så er det da heller ikke helt 2 uger. Hvis du er 9+0 idag i følge scanningen, og lægen mener 10+2? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.