kvalme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.576 visninger
10 svar
0 synes godt om
26. oktober 2009

tb

Hej med jer..

Jeg er gravid i uge 5+6 og er bgyndt at døje meget med kvalme, både om morgenen men os nogle dage hele dagen. Jeg står op kl 5 i hverdagene. Er der nogen der har nogle gode fif til hvordan jeg kommer i gang om morgenen, så jeg kan tage mig sammen til at komme på job?? Jeg arbejder på fabrik med varme makrel, så forestil jer lige lugten  det er godt nok min anden graviditet, men da jeg ventede min datter havde jeg slet ikke kvalme.

Tina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2009

Leneur

Det der virkede for mig, var at mens jeg stadig lå i sengen så spiste jeg nogle kiks og drak lidt vand, saftevand INDEN jeg stod op og ellers sørg for at spise småt men ofte.

Anmeld

26. oktober 2009

Rikkemor89

Jeg havde oss meget kvalme i starten, men jeg gik til læge & hun sagde a jeg skulle prøve ingefærpiller, dem tog jeg om morgen inden jeg stod op, da jeg så begynde dagen, havde jeg ikk kvalme mere.

Anmeld

26. oktober 2009

Barbamama

B6 vitamin er rigtig godt. Jeg tog to hver morgen og det hjalp mig. Så har jeg hørt en anden herinde der drak te og så gik hendes kvalme væk

Anmeld

26. oktober 2009

LouiseNielsen

Hejsa

Jeg er 16+2 uger henne og jeg døjede i starten også med meget kvalme. Da jeg så nåede til uge 9 gik det over til at når jeg fik kvalme skulle jeg også kaste op, og det gør jeg endnu, HVER DAG!! Her er der intet der hjælper... Dog bliver det værre hvis jeg spiser mad med for meget fedt, eller bliver for sulten....

Anmeld

26. oktober 2009

Tina2

Min tidligere søde nabo kom med ingefærsaft til mig, det var rigtig godt og hjalp en hel del, da jeg ventede min datter.... Døjede ikke voldsomt med kvalme da jeg ventede min søn....

Hvis du har lyst til at lave det er opskriften her:

Der skal bruges ca. 600 g frisk ingefær og 5-6 friske citroner.

Kontroller ingefæren er frisk, skindet skal være glat og ikke runken og selve roden fast som en god, frisk kartoffel, brækker man et stykke af, skal den brække let og ikke virke gummiagtig.

Vask roden, grundig under vandhanen, skrub den med en børste.

Skær den i passende stykker, så den ikke sætter sig fast i blenderen.

Kom stumperne i blenderen, og tilsæt vand, så massen kan blendes fint.

Hæld massen over i et dørslag, så fibrene sies fra saften. Knug saften helt ud af fibrene, kom dem tilbage i blenderen, tilsæt på ny vand, blend massen godt og si igen som forklaret ovenfor.

Tilsæt saften af ca. 5-6 friske, pressede citroner.

Tilsæt lidt sukker – efter smag.

Rør godt og si så hele herligheden gennem et klæde for at få de sidste fibre væk.

Blandes med vand og drikkes som saftevand.

Anmeld

26. oktober 2009

tb

LouiseLarsen skriver:

Hejsa

Jeg er 16+2 uger henne og jeg døjede i starten også med meget kvalme. Da jeg så nåede til uge 9 gik det over til at når jeg fik kvalme skulle jeg også kaste op, og det gør jeg endnu, HVER DAG!! Her er der intet der hjælper... Dog bliver det værre hvis jeg spiser mad med for meget fedt, eller bliver for sulten....

ej puha, hvor trælst  jeg kaster heldigvis ikke op (endnu).. der skal rigtig meget til at jeg kaster op, så håber jeg slipper for det.. men det er nu os ubehageligt at have kvalme en hel dag.. jeg har stort set ingen appetit haft i dag, men bliver jo nødt til at tvinge nogle små måltider ned en gang i mellem

Anmeld

26. oktober 2009

tb

tak for jeres gode råd  vil prøve fra i morgen med nogle kiks og så tage den derfra.. sikke en opskrift på ingefærsaft.. tror måske jeg ville prøve med tabletterne først  jeg er ikke så ferm til nye ting.. hehe..

Anmeld

26. oktober 2009

frk andreasen

jeg er 19+1 henne og jeg har stadig lidt morgenkvalme. det jeg gør er at drikke lidt juice og spise frugt sys jeg osse hjælper. spiser youghurt med det samme jeg vælter ud af sengen.. spiser mange små måltider så jeg undgår at blive for sulten for så kommer kvalmen. jeg har haft så voldsom kvalme og opkast fra uge 7 til uge 14 at jeg stort set kun levede af de ting.. sådan havde jeg det ikke da jeg var gravid med min datter..men nu er det heldigvis ikke så slemt mere kaster kun op om morgnen og ikke hver dag

kram tanja

Anmeld

26. oktober 2009

Mette-Marie

tb skriver:

tak for jeres gode råd  vil prøve fra i morgen med nogle kiks og så tage den derfra.. sikke en opskrift på ingefærsaft.. tror måske jeg ville prøve med tabletterne først  jeg er ikke så ferm til nye ting.. hehe..

Man fraråder gravide at spise ingefærtabletter.

Se http://www.foedevarestyrelsen.dk/Nyheder/Pressemeddelelser/2008/gravideogingefaer.htm

mvh

Mette, som også kæmper med kvalme og er blevet rådet til at spise B6 vitamin

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.