Blot nysgerrig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

566 visninger
5 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. april 2021

AnoMor

Nu ser jeg flere dagligt der lægger teste op når i kun er 3+1-3 stykker. 

hvad er grunden egentlig til at i tester så tidligt så risikoen for bio og skuffelser så er så markant større ?

ved at vente til at man ved om mens udebliver opdager man i de fleste tilfælde jo slet ikke at man har været gravid da bioen blot er gået til grunde. 

det er ingen kritik til jer det tester tidligt overhovedet. Jeg undre mig bare og er nysgerrig af natur

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2021

Kontrast

Jeg gjorde det samme i mine sidste to graviditeter, og havde bio/sa begge gange. Jeg tror det var fordi alle mine tanker handlede om graviditet og jeg tolkede vidt og bredt på alle kropslige symptomer fra ægløsning og frem til mens. Jeg kunne simpelthen bare ikke vente. 

Anmeld Citér

14. april 2021

Anonym

Ja, samme grund som lige er nævnt. Og man/jeg kendte risikoen, men gjorde det alligevel

Anmeld Citér

14. april 2021

AnoMor

Tak for jeres svar. Jeg var som ment bare nysgerrig som sagt fordi jeg ikke forstår at man vil udsætte sig for den store skuffelse  

men har heller aldrig selv prøvet at planlægge barn. Min søn var en “ups’er” på p-piller.  Så det gav helt sig selv at jeg først testede da min menstruation ikke dukkede op

Anmeld Citér

14. april 2021

Kontrast

AnoMor skriver:

Tak for jeres svar. Jeg var som ment bare nysgerrig som sagt fordi jeg ikke forstår at man vil udsætte sig for den store skuffelse  

men har heller aldrig selv prøvet at planlægge barn. Min søn var en “ups’er” på p-piller.  Så det gav helt sig selv at jeg først testede da min menstruation ikke dukkede op

Jeg spurgte mig selv om det samme efter anden abort på 10 måneder, altså hvad jeg gjorde det for. For fordi at man ved det tidligt, er jo ingen garanti for, at graviditeten hænger ved. Og man kan alligevel hverken gøre fra Eller til så tidligt. Men som sagt følte jeg jo, at jeg havde kvalme, øget appetit, ømme bryster mm, så jeg MÅTTE bare teste. Jeg tror også, at jeg testede flere gange på det år (før menstruation) hvor de så bare var helt negative.

Med min søn (10,5 år) testede jeg først dagen efter ventet menstruation. Jeg har så siden parkeret planerne om at få nummer to, men ikke på grund af aborter/bio. 

Anmeld Citér

14. april 2021

Anonym

Der er aldrig nogen garantier, jeg mistede i 3. måned. Men bare man er forberedt på, at alt kan ske, så man passer på sig selv, så kan man nok ikke gøre meget mere

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.