D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:
Hej med jer!
Vi har længe aftalt at begynde så småt på, at lave baby nr. 2 nu. Vi har i forvejen et barn, der fylder 2 år om få uger.
Måske er jeg underlig eller også er jeg helt normal, men jeg kan simpelthen skifte fra super klar til ej vent lige... når det kommer til at skulle lave barn nr. 2. Jeg tror det skyldes at jeg tænker meget på mit første barn. Jeg synes jo stadig mit barn er ret afhængig af mig. Det er f.eks. Kun mig hun vil have til at putte hende hvis jeg er hjemme. Dette skyldes at den allerstørste tryghed hun finder, er ved at have hænderne nede ved mine bryster. Derudover samsover vi og har gjort det siden hun var 11 måneder.
Men hvad så når der kommer et barn mere om måske lidt mindre end et år? Bliver børn langt mere selvstændige og ikke så mor afhængige når de nærmer sig tre år? er der nogen der har erfaring med et mor glad barn og det at få nr. 2?
Og hvordan gør man når man samsover og mht. vågne nætter med baby og natamning? Nogen med erfaringer her?
Først, ja jeg synes der sker en væsentlig ændring i hvor selvhjulpen et barn fra 2-3 år.
Mht samsovning så samsover jeg med begge mine. Den store var 5,5 år da den lille kom til. Den store vågnede lidt i starten, men ved at samsove med den lille kunne hun meget hurtigt få brystet så ingen af børnene vågnede rigtig op.
Det har været rigtig rart at kunne give begge børn den tryghed og nærhed de efterspørger. Jeg har flere gange sovet med et barn på hver arm ❤️
Anmeld
Citér