Høj risiko for kromosomfejl – svar moderkageprøve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.724 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. april 2021

RUE6E

Kære medmødre og gravide

Jeg står i den uheldige situation, at jeg til nakkefoldsscanningen fik en risiko på 1:4 for trisomi 13 og 1:8 for downs. Nakkefolden var 4,1 mm og hjertefrekvensen lidt for hurtig (173 bpm), men derudover fint og alderssvarende foster uden synlige misdannelser eller lignende.

Jeg fik taget moderkageprøve i går på Herlev hospital (5 dage efter nakkefoldsscanningen). De ringer fra hospitalet, hvis der er dårligt nyt. Godt nyt kommer i e-Boks. Jeg er naturligvis bange og frygtelig ked af det.

Er der nogen, der vil dele deres erfaring med svar på prøven – både udfaldet og hvor længe der gik, før I fik svar?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2021

Anonym

RUE6E skriver:

Kære medmødre og gravide

Jeg står i den uheldige situation, at jeg til nakkefoldsscanningen fik en risiko på 1:4 for trisomi 13 og 1:8 for downs. Nakkefolden var 4,1 mm og hjertefrekvensen lidt for hurtig (173 bpm), men derudover fint og alderssvarende foster uden synlige misdannelser eller lignende.

Jeg fik taget moderkageprøve i går på Herlev hospital (5 dage efter nakkefoldsscanningen). De ringer fra hospitalet, hvis der er dårligt nyt. Godt nyt kommer i e-Boks. Jeg er naturligvis bange og frygtelig ked af det.

Er der nogen, der vil dele deres erfaring med svar på prøven – både udfaldet og hvor længe der gik, før I fik svar?

Øv en kedelig scanning i har haft  

håber i får et hurtigt og godt svar på prøven. 
ved ikke om ventetiden for moderkage biopsi og fostervandsprøve er den samme. Vi fik lavet fostervandsprøve i uge 21 ( efter en dårlig misdannelses scanning) og fik svar allerede efter 4 dage. Men måske svart kom så hurtigt fordi at vi nærmede os sen abort grænsen. Kender en der med moderkagebiopsi fik svar efter 1 uge. 

Anmeld Citér

13. april 2021

Chrizta

Profilbillede for Chrizta
RUE6E skriver:

Kære medmødre og gravide

Vi fik 1:2 med vores yngste datter (forstørret NF og for meget fostervand) og hun kom ud helt perfekt.

Vi fik 1:12 med vores søn (forstørret NF og lidt hurtigt hjertefrekvens) og han kom også ud helt perfekt.

Vi prøvede i vores 1. graviditet at få 1:7 og scanningen var også dårlig. Der var en alvorlig kromosomfejl viste biopsien.

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld Citér

13. april 2021

RUE6E

Tusinde tak for svar begge to! Det er så dejligt at høre om andres oplevelser. Ventetiden er ulidelig...

Anmeld Citér

13. april 2021

December21baby

Jeg fik et dårligt svar. Min datter havde trisomi 9. Men de ville vente og se om det kun var i moderkagen så jeg skulle vente yderligere nogle uger på en fostervandsprøve. Ved scanningen inden kunne de se hun var syg. Jeg fødte hende i 20. Uge. Det var meget hårdt. 
jeg er ked af jeg ikke kan bidrage med noget positivt. Jeg var til nakkefold den 6/12 og fødte hende den 13/1-19. 
Jeg sender dig en masse styrke og kærlige tanker

Anmeld Citér

13. april 2021

AnoMor

RUE6E skriver:

Kære medmødre og gravide

Jeg fik foretaget fostervandsprøve. Dog ikk pga nakkefoldscanning og dårlige tal. Men pga klumpfod til misdannelsesscanningen. 

husler tydeligt ventetiden. Den var ulidelig. Heldigvis var der ingen kromosom fejl. 

kæmpe krammer til dug og alt håb for gode resultater på biopsien

Anmeld Citér

14. april 2021

Anonym

Kære du

Det er så ulideligt at gå og vente. Jeg har lige været det igennem. Ventede først 11 dage på NIPT og derefter biopsi i en uge pga. Påske. Normalt får man svar på biopsien inden for en uge. Men nogle tilfælde skal man vente yderligere på en fostervandsprøve. 

Jeg håber, I får et godt svar - som langt de fleste heldigvis gør. Men skriv gerne til mig, hvis I får dårligt nyt, og du har brug for at tale. Jeg fik en abort i mandags 16+0 pga. Trisomi 21.

Kram til dig. Krydser fingre for dig. 

Anmeld Citér

14. april 2021

RUE6E

Kære alle sammen 

Tak for at dele jeres oplevelser - gode som dårlige

Det hjælper på en eller anden måde at vide, at andre er/har været i samme situation.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.