Mit barn stammer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

322 visninger
1 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. april

Anonym trådstarter

Mit barn på næsten 3 er begyndt at stamme. det er blevet værre de sidste 3-4 uger og jeg er lidt i tvivl om det her er normalt. 
Hendes sprog er meget udviklet og hun har et kæmpe ordforråd, men hun er begyndt at stamme og har gjort det i noget tid, men det er klart blevet værre de sidste uger. Hun hakket næsten i alle sætninger og holder nogen gange sig selv for munden for at forsøge at stoppe det. Jeg mindes at hendes kusine gjorde det samme da hun var omkring 3 år og det er gået over af sig selv, men er det normalt at børn stammer i perioder? 
Der er sket meget i hendes liv på det seneste. Hun er blevet storesøster, hun har smidt bleen og hendes ynglings pædagog er gået på barsel. Ud over de udefra kommende ting, er hendes udvikling generet skudt frem med raket fart! Hun er virkelig blevet en stor pige, med et udviklet følelsesliv og komplekse lege.

Vi håndterer det ved at give hende god tid til at fortælle hvad det er hun gerne vil sige og gør os umage med ikke at få hende til at føle sig forkert.  

Men er der andre der har oplevet at jeres unger stammer i perioder?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg mindes at min dreng stammede i en periode, eller i alt fald "hakkede" sig igennem sætningerne. Nu er han 15 år, og der er intet.

Som jeg husker det, så kom min drengs lidt senere, men varede et par år, og det var gerne hvis han var ivrig eller følelsesmæssig påvirket (glad til ked), at det kom til udtryk.

Men er du bekymret, så tal med pædagogerne, de kan helt sikkert hjælpe eller mane eventuelle bekymringer i jorden.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.