Spilletid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

600 visninger
3 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. april 2021

321

Profilbillede for 321

Hej

lidt inspireret af en anden tråd.

Hvilke regler har I derhjemme mht. gaming på pc, Playstation, iPads mv. og hvor meget må de spille om dagen og hvilke konsekvenser er der forbundet med det ? 
Her spørger de altid inden om de må spille eller ej.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2021

FruStolpe

Hej

Hvilke regler har I derhjemme mht. gaming på pc, Playstation, iPads mv. og hvor meget må de spille om dagen og hvilke konsekvenser er der forbundet med det ? 

Hos os har der aldrig været begrænsninger.  De er, som deres far, meget glade for computeren og telefon.  

Så mange vil nok sige de har alt for meget skærmtid  men det går vi ikke op i. Jeg smider mig også foran en skærm når jeg skal slappe af efter en lang dag, og det samme gør pigerne.

Vi hygger sammen om det, og jeg synes det fungerer helt fint

Anmeld Citér

12. april 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Mine unger er kun 3 og 5, så de spiller ikke - de kan låne vores Ipad i ny og næ eller få lov at se tegnefilm fra fx Disney eller Netflix på fjernsynet, alt efter behov. Vi har ingen faste regler eller tidsgrænser - men det er ikke tilgængeligt for dem med mindre de spørger og får lov.

Jeg har ikke behov for eller lyst til at de skal bruge tid på en skærm hver dag, så det er mere sådan “ind imellem” - der er så meget andet dejligt at bruge tid på ude i den virkelige verden, også når man skal koble af, og hverken børn eller voksne har som sådan et “behov” der ikke fint dækkes uden. Vi voksne pakker så vidt muligt også skærmene væk når vi kommer hjem fra arbejde.

Anmeld Citér

12. april 2021

Roselil

Profilbillede for Roselil

Hej

Mine unger på 6 og 10 år, må bruge skærm fredag til søndag, det bliver nok 4-5 timer i alt om ugen. Egentlig for meget efter min mening. Jeg har lige været syg og der fik de lov til mere. Hvergang de har været for ofte på skærm kan jeg mærke en adfærdsændring hos dem. De bliver hurttigere pylrede, sure og har sværere ved at finde ro om en leg. Jeg arbejder som lærer og her kan jeg stortset altid udpege “ipad/gamerbørnene” de er ofte mindre robuste, har grimmere sprogbrug og dårligere ordforråd og sværere ved at behovsudsætte og fordybe sig. Tilgengæld er de ofte bedre til engelsk. Men det er en lille bonus ved siden af det andet...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.