Vi mistede vores lille kat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

617 visninger
4 svar
2 synes godt om
11. april

asphodel

Profilbillede for asphodel

Åh, i dag er en trist dag. Vi vågner op i morges og vores 3-årige maine coon er død. Han var ved dyrlæge så sent som i sidste uge, og vi har intet hørt eller lagt mærke til at han fejler noget. Vi tænker at det måske er hjertet. Det er i hvert fald sket meget pludseligt. Vores gamle maine coon holder sig lidt for sig selv og kan godt mærke at noget er anderledes, og vores datter, som jo KNUSELSKER vores lille misser, som jo var hendes misser, savner ham så meget. Han kom altid og puttede med hende om aftenen og stødte sit lille hoved imod hendes. For 3 år siden mistede vi den gamle kats kattebror til kræft, så det var jo meningen at vi skulle have den unge kat i mange, mange år endnu.

Åh jeg synes det er svært. Og jeg kan slet ikke klare at den gamle kat skal være helt alene, han har aldrig været alenekat. Er der nogen der kender en familie eller et sted, som har maine coon killinger til salg indenfor de næste par måneder? Jeg vil så gerne kunne love min datter at hun nok skal få en kattelegekammerat igen, og det hele virker så uoverkommeligt længe til.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april

AnoMor

Profilbillede for AnoMor
asphodel skriver:

Åh, i dag er en trist dag. Vi vågner op i morges og vores 3-årige maine coon er død. Han var ved dyrlæge så sent som i sidste uge, og vi har intet hørt eller lagt mærke til at han fejler noget. Vi tænker at det måske er hjertet. Det er i hvert fald sket meget pludseligt. Vores gamle maine coon holder sig lidt for sig selv og kan godt mærke at noget er anderledes, og vores datter, som jo KNUSELSKER vores lille misser, som jo var hendes misser, savner ham så meget. Han kom altid og puttede med hende om aftenen og stødte sit lille hoved imod hendes. For 3 år siden mistede vi den gamle kats kattebror til kræft, så det var jo meningen at vi skulle have den unge kat i mange, mange år endnu.

Åh jeg synes det er svært. Og jeg kan slet ikke klare at den gamle kat skal være helt alene, han har aldrig været alenekat. Er der nogen der kender en familie eller et sted, som har maine coon killinger til salg indenfor de næste par måneder? Jeg vil så gerne kunne love min datter at hun nok skal få en kattelegekammerat igen, og det hele virker så uoverkommeligt længe til.

Årh øv. Det gør mig ondt.  Kender desværre ikke nogen. Men har du prøvet at søge på maincoon opdræt på facebook evt. der må være nogle opdræt grupper.

Anmeld Citér

11. april

asphodel

Profilbillede for asphodel
AnoMor skriver:

Årh øv. Det gør mig ondt.  Kender desværre ikke nogen. Men har du prøvet at søge på maincoon opdræt på facebook evt. der må være nogle opdræt grupper.

Tak for tippet. Jeg bruger ikke selv facebook, men jeg har mobiliseret min mor, som gør, så må jeg se om hun kan finde nogen. Det er så stille i huset, når vi ikke har vores lille pelsklump til at fare om benene på os ved puttetid. Jeg håber det er lidt nemmere i morgen.

Anmeld Citér

11. april

AnoMor

Profilbillede for AnoMor
asphodel skriver:

Tak for tippet. Jeg bruger ikke selv facebook, men jeg har mobiliseret min mor, som gør, så må jeg se om hun kan finde nogen. Det er så stille i huset, når vi ikke har vores lille pelsklump til at fare om benene på os ved puttetid. Jeg håber det er lidt nemmere i morgen.

Det forstår jeg sandelig godt. Husker selv hvor hårdt det var da min kat en dag bare ikke kom hjem og samtidig måtte aflive min hund. Der var alt for stille i hjemmet bagefter.  

prøv ar få din mor til at prøve facebook ja. Ellers kan du også prøve at google. Så burde der også komme en masse private opdrættere frem

Anmeld Citér

11. april

StineW79

Profilbillede for StineW79

Er ked af at i har mistet jeres lille mis!

Syntes du ska overvejede nøje, om det er en god ide, med en ny kat, afhængig af, hvor gammel jeres gamle kat er! En ældre kat, ka hurtig blive stresset, af en lille ny hyper akriv killing, som bare vil tumle og leg.

Vi har haft 2 katte, som er vokset op sammen fra killinger. Sidste år fandt jeg en lille vild killing på Ca 6 uger.

Vores 1 kat, har altid ku med alt og alle. Den anden er mere resaveret overfor andre dyr.

Vi mistede vores sociale kat til alderdom sidste år, 7 uger efter vi havde fået den lille ny killing.

Vores anden mere resaveret kat, blir lidt trynet af den lille ny killing, som bare gerne vil tumle og lege HELE TIDEN!

Vores gamle kat er snart 18 år, og den lille ny blir 1 år til sommer.

Og ellers ved jeg ik om det ku være en mulighed, at kontakte dem i fik killing fra sidst, og høre om de evt ka formidle jer videre. Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.