Sprog 18 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

655 visninger
6 svar
0 synes godt om
10. april

Anonym trådstarter

Hej.

Vi har en datter på 18 mdr. som jeg er lidt bekymret for sprogmæssigt. Hun siger dyrelyde, “nej” og få gange har hun sagt “tak” og “hej”, men det er ikke noget hun siger til daglig. Hun ryster på hovedet ved nej og nikker som svar når der er noget hun gerne vil.

Jeg mistænker ikke problemer med ørene da hun sover hele natten og reagerer og peger ved små lyde i omgivelserne.

Har nogen stået i noget lignende?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg synes ikke det lyder alarmerende, børn udvikler sig forskelligt.

Så længe i er obs på at få sat ord på tingene, læser bøger osv. Så kommer det lige pludselig

Anmeld Citér

10. april

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hej.

Vi har en datter på 18 mdr. som jeg er lidt bekymret for sprogmæssigt. Hun siger dyrelyde, “nej” og få gange har hun sagt “tak” og “hej”, men det er ikke noget hun siger til daglig. Hun ryster på hovedet ved nej og nikker som svar når der er noget hun gerne vil.

Jeg mistænker ikke problemer med ørene da hun sover hele natten og reagerer og peger ved små lyde i omgivelserne.

Har nogen stået i noget lignende?

Synes ikke det lyder som et problem, når hun ikke er ældre. Børn udvikler sig forskelligt.

Læs bøger, sig de ting I laver/ser.. 

Anmeld Citér

11. april

Frfriis

Profilbillede for Frfriis

Jeg har 2 drenge. Den ene kunne en masse ord og talte meget omkring den alder, hvorimod lillebror var knap så langt. Det kom lige pludseligt med den lille, han var bare lidt længere tid om det. Masser af snak og bøger, så skal det nok komme ��

Anmeld Citér

11. april

Oddi

Profilbillede for Oddi

Synes det lyder meget normalt. Mine to børn kunne nogenlunde det samme ved 18 måneder. Det vigtigste er deres sprogforståelse og ikke deres ordforråd. Så tal tal tal, sæt ord på hvad hun skal/har/spiser osv. 

Mine børns sprog er eksploderet et sted mellem 18-24 måneder, så jeg tænker der sker meget indenfor de næste 6 måneder 

Anmeld Citér

11. april

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Min eks-kæreste havde næsten ikke sagt et ord før han blev 2 år, så hans mor var virkelig bekymret. Men pludselig talte han en masse - og nærmest rent lige fra starten �� så jeg tænker ikke at du har grund til bekymring. 

Anmeld Citér

11. april

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 3 og 11 år

Min yngste datter talte heller ikke som 18 måneders, men hun forstod alt, hvad vi sagde. Hun begyndte at tale omkring de 2 år, og munden har ikke stået stille siden

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.