D-Vitamin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

887 visninger
9 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. april 2021

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Har I nogle tips og tricks til hvad man kan indtage for at få nok D-Vitamin?? Jeg fik taget blodprøver igår, og jeg har for lidt D-Vitamin. 
Hvis jeg kan undgå at indtage D-Vitamin gennem en tbl så vil jeg helst det. 
Jeg ved at solen er en kilde til D-Vitamin. Men hvad ellers??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2021

Sprit25

Jeg tager gennem tablet. Kan kun anbefale det. Min træthed forsvandt efter 4 dage

Anmeld Citér

9. april 2021

Sprit25

Men ellers fed fisk og sollys, hvilket jo kan være svært lige pt. 

Hvorfor vil du ikke tage tablet

Anmeld Citér

9. april 2021

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Sprit25 skriver:

Men ellers fed fisk og sollys, hvilket jo kan være svært lige pt. 

Hvorfor vil du ikke tage tablet

Jeg syntes bare, at hvis jeg kan indtage det på en mere “normal” måde, så vil jeg helst det. Altså at kunne spise mig fra det osv. 

Men altså hvis det er tbl. der skal til så må det være sådan. 

Anmeld Citér

9. april 2021

Sprit25

Omsorgsgiver skriver:

Jeg syntes bare, at hvis jeg kan indtage det på en mere “normal” måde, så vil jeg helst det. Altså at kunne spise mig fra det osv. 

D vitamin er svært for mange at få på en naturlig måde har jeg læst mig frem til grundet det klima vi lever i. Desværre 

Anmeld Citér

10. april 2021

FruStolpe

Omsorgsgiver skriver:

Har I nogle tips og tricks til hvad man kan indtage for at få nok D-Vitamin?? Jeg fik taget blodprøver igår, og jeg har for lidt D-Vitamin. 
Hvis jeg kan undgå at indtage D-Vitamin gennem en tbl så vil jeg helst det. 
Jeg ved at solen er en kilde til D-Vitamin. Men hvad ellers??

Det er svært at få gennem kosten, derfor er anbefalingerne også ændret. Sådan at det anbefales alle at tage et tilskud af d- vitamin. 

https://www.sundhed.dk/borger/patienthaandbogen/hormoner-og-stofskifte/sygdomme/oevrige-sygdomme/d-vitamin-mangel/

Anmeld Citér

10. april 2021

HapsHapsHaps

Jeg bruger vegetabilsk d-vitamin på 75 enheder lige nu for at dække mit underskud. Det er en ret høj dose, men lad mig bare sige; det virker, og det virker inden for meget kort tid! I min ungdom havde jeg tendens til vinterdepressioner - opdagede sammen med min læge at alle symptomer forsvandt ved indtag af d-tilskud fra september-maj. Vupti, super nemt.

Anmeld Citér

10. april 2021

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Jeg tager gennem tablet også og skal tag 70. (min læges vurdering) da jeg er mørk i huden. Og den var ned på 13. Skal have den målte engang imellem når jeg er ved lægen.

Men hold op hvor jeg mærke forskel. Jeg var så træt det var for vildt.

Anmeld Citér

10. april 2021

Babilooo

Omsorgsgiver skriver:

Det er svært mht d vitiamin i Danmark. Og vitaminet er jo det samme - er det så ikke ligegyldigt om det er fra en fisk, sollys eller en hvid pille

Anmeld Citér

10. april 2021

Sprit25

libramarie12 skriver:

Jeg tager gennem tablet også og skal tag 70. (min læges vurdering) da jeg er mørk i huden. Og den var ned på 13. Skal have den målte engang imellem når jeg er ved lægen.

Men hold op hvor jeg mærke forskel. Jeg var så træt det var for vildt.

Jeg var også alt ødelæggende træt. Kunne INTET om aften. 

Men lige nu sidder jeg efter en aktiv dag og læser alligevel lektier. Havde jeg ikke kunne for bare 2 uger siden! Husker faktisk også bedre

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.