Kold tyrker (amning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

462 visninger
2 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. april

Anonym trådstarter

Jeg er gravid og har en en dreng på snart to. Han for stadig bryst ved mig 1-3 gange om dagen, men jeg kan ikke holde det ud længere. Med graviditeten kan jeg ikke længere klare at han "suger" sig fast - jeg føler nærmest i klaustrofobi når jeg ammer, og jeg bliver nødt til at stoppe det da jeg kan mærke jeg bliver vred på min dreng; og det holder jo ikke. Jeg kan heller ikke klare tanken om at han måske ikke selv er stoppet når den lille kommer om et par måneder og jeg skal til at amme en helt ny også  

Jeg har forsøgt at trappe ham ud over nogle måneder, men det er ikke lykkes os, jeg ved ikke hvorfor. Jeg er kommet frem til at det må være en kold tyrker der skal til, men hvordan håndterer jeg det? Jeg ved han vil blive ulykkelig, sur, ked af det; men hvor længe? Er der nogen der har prøvet det? Har I skiftet amningen ud med noget andet? Jeg prøver med mælk fra kop, og det kan han godt lide, men det er ikke nok til at distrahere ham fra patterne også

Vi kan heller ikke "nøjes" med at ligge og putte - så vil han have bryst og river kradser mig til han får sin vilje.

Så; hvad er jeres erfaringer med kold tyrker når det kommer til amning?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Hej med dig. At amningen ikke fungerer for jer længere, er jo din (fornuftige, lyder det til) beslutning - og at børn bliver frustrerede når vi ændrer på vanerne, er en del af opgaven som forældre. Når man træffer en beslutning, må man stå ved den og gennemføre den - mit bud er at din nedtrapning ikke lykkes, netop fordi det er til forhandling og du jo ender med at give dig alligevel. Det skabet utryghed. 

Fortæl dit barn at det er slut med bryst (patter er noget, som sidder på dyr). Det kan en 2-årig godt forstå, men vil selvfølgelig protestere. Rum frustrationen, men gentag beslutningen uden at ændre den. Der er ikke noget at forhandle om. Og man kradser or bider naturligvis ikke, selvom man er ked af det.

Min erfaringen er, at når jeg som rolig og beslutsom voksen fortæller mine børn hvordan tingene vil være, så damper protesterne som regel af indenfor et par dage, uanset om det har handlet om amning, putning, sut eller lignende.

Kunne far eller anden omsorgsperson ikke tage den næste uges tids natteroderi fx, og hjælpe dig med at få været vedholdende?

Anmeld Citér

9. april

Barn3

Profilbillede for Barn3

Jeg kan mindes, at da jeg ammede mun på 1år og ca 8 mdr ig følte stor ubehag ved dette,netop oga den stir sugekravft han havde. Det gjorde bare ondt og kunne ikke lide det. Og jeg sagde til sønnen som der var og kan stædig huske de stor øjne han glo på mig. Og han forstod mig. Så det var en kold tyrker . Og det virkede.

Prøv med trøj med lang hals,når du fx putter ham,så han han ingen chance at komme til brystet. 

Måske fortal,at I skal have en baby og mælk skal gemmes til baby.

Han er jo en stor og fornuftig dreng!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.