Sur baby, træt mor!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

851 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. april 2021

Anonym trådstarter

Har I prøvet noget lignende? Nogle råd?

Jeg elsker min baby på 4 måneder overalt på jorden, men puha hvor er jeg træt. Han sover okay om natten, det er forskelligt hvor længe der går mellem opvågninger, men for det meste 3 timer. Så det er okay.

Om dagen ved jeg ikke hvad jeg skal lave med ham. Lægger jeg ham på gulvet på ryggen, så græder han og vender sig fra ryg til mave og er okay tilfreds. Når han så lander på maven, så bliver han sur over han ikke kan kravle. Når jeg holder ham vil han gerne vender udad og se og følge med i alt snakker meget til ham og synger for ham, men det hjælper ikke. Så snart jeg lægger ham ned så græder han. Han har været hos fys før og behandling er afsluttet, han er ikke låst nogen steder.

Det er bare trættende at han vil alt, men ikke kan alt. Nogen. Der. Kender. Det?! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

Det er et stykke tiden, mine var så små.... men jeg kan godt huske de perioder, hvor de er krævende. Såvidt jeg husker er der er tigerspring omkring 4mdr?? Har du læst om det? Kan du evt ligge på gulvet med ham? Ville det hjælpe? Og gå nogle ture med barnevogn hvor han enten sover eller ku sidde og kigge lidt

Anmeld Citér

7. april 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ
CKJ skriver:

Det er et stykke tiden, mine var så små.... men jeg kan godt huske de perioder, hvor de er krævende. Såvidt jeg husker er der er tigerspring omkring 4mdr?? Har du læst om det? Kan du evt ligge på gulvet med ham? Ville det hjælpe? Og gå nogle ture med barnevogn hvor han enten sover eller ku sidde og kigge lidt

Og husk at babyer ikke bør være vågne mere end et par timer i den alder. Max. 
Måske han ‘kalder’ på søvn? 

Anmeld Citér

7. april 2021

Kir

Min er knap 6 mdr, kan godt huske hvor opslidende det var da han var 4... Tror CKJ har ret i at han nok er i et udviklingsspring/tigerspring... Min han ville helst ligge på ryggen, så jeg lagde ham først i kort periode på maven, når han så begyndte at blive frustreret så vendte jeg ham. Så ventede jeg lidt og så lagde jeg ham på maven igen. Langsom kunne han ligge længere og længere tid og blev bedre og stærkere.

Men kan huske at jeg måtte gå rundt med ham hele tiden fordi han ellers blev ked af det. Så jeg købte en vikle-sele så jeg kunne have hænderne fri. 

Han gad heller ikke sove så meget i dagtimerne, så det blev nogle lange dage... Særligt når der hverken er mødregruppe, babysvømming osv.Jeg fandt en bog med nogle øvelser og sanglege man kan lave der er alderssvarende. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.