Uddannelseshjælp som hjemmeboende forsøger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

433 visninger
9 svar
1 synes godt om
6. april 2021

Anonym trådstarter

Hej er der nogen der ved hvad uddannnelseshjælps satsen for en forsørger der er hjemmeboende ligger på? En hjemme  boende ligger på lidt over 2 tusind ved jeg. 

Jeg er lidt i tvivl om satsen er det samme for de to selvom man er forsørger.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Hej er der nogen der ved hvad uddannnelseshjælps satsen for en forsørger der er hjemmeboende ligger på? En hjemme  boende ligger på lidt over 2 tusind ved jeg. 

Jeg er ret sikker på at du får satsen som forsørger uanset hvor du bor. 

Anmeld Citér

6. april 2021

Møghe

Anonym skriver:

Er du enlig forsørger eller bor du - ud over med dine forældre - også sammen med barnets anden forælder?

Derudover afhænger satsen også af din målgruppeindplacering. Er du uddannelsesparat eller aktivitetsparat. 

Anmeld Citér

6. april 2021

Anonym trådstarter

Møghe skriver:

Er du enlig forsørger eller bor du - ud over med dine forældre - også sammen med barnets anden forælder?

Derudover afhænger satsen også af din målgruppeindplacering. Er du uddannelsesparat eller aktivitetsparat. 

Aktivitets parat Jeg skal bo uden faderen. jeg tænkte bare at siden jeg skulle bo hos min forældre i noget tid SP vil de jeg få den lave ydelse. 

Anmeld Citér

6. april 2021

Møghe

Anonym skriver:

Aktivitets parat Jeg skal bo uden faderen. jeg tænkte bare at siden jeg skulle bo hos min forældre i noget tid SP vil de jeg få den lave ydelse. 

Du får 15.548 kr. brutto. Vær opmærksom på at give kommunen besked, når du passerer 12. svagerskabsuge, da du da vil få 11.698 kr. brutto. 

Anmeld Citér

6. april 2021

Anonym trådstarter

Møghe skriver:

Du får 15.548 kr. brutto. Vær opmærksom på at give kommunen besked, når du passerer 12. svagerskabsuge, da du da vil få 11.698 kr. brutto. 

Også selvom jeg kommer til at bo hos mine forældre lidt tid inden jeg finder bolig?

Anmeld Citér

8. april 2021

Anonym trådstarter

8. april 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

?

Ja. En forsørger er en forsørger. Man kan komme kræve at dine forældre betaler for dit barn. 

Anmeld Citér

8. april 2021

Anonym trådstarter

Ja. En forsørger er en forsørger. Man kan komme kræve at dine forældre betaler for dit barn. 

Okay fedt, det var bare det jeg skulle have svar på.Hvad mener du med “man kan komme kræve at dine forældre betaler for dit barn”

Anmeld Citér

8. april 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Okay fedt, det var bare det jeg skulle have svar på.Hvad mener du med “man kan komme kræve at dine forældre betaler for dit barn”

Autocorrect man kan IKKE kræve at dine forældre betaler for dit barn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.