Nervøs efter tryghedsscanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.123 visninger
6 svar
14 synes godt om
6. april 2021

sommerfugl88

Hej 

I søndags da jeg var 6+1 var jeg til en tryghedsscanning. Der kunne findes en blommesæk på 4,7 mm, en gestinationssæk på 19 mm og et foster på knap 2 mm, men der var ingen hjerteblink? 

Hun sagde selv at tallene så fine ud. Min ægløsning falder også et par dage senere... så jeg kunne jo godt være 5+6 eller 5+5... 

Men jeg havde bare sådan håbet at se hjerteblink. Har fået tid til en gescanning. Det skal lige siges at det var svært for damen at scanne mig, så hun prøvede en udvendig scanning, ved ikke om det kan have betydning for resultatet?

Knus

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2021

Emiliaa92

Kan godt forstå at du er nervøs, det kan jo gå begge veje. Men det kan jo være, som du selv siger, at du ikke er helt så langt henne og hjertet ikke er begyndt at slå endnu.

Hvornår skal du til scanning igen så? 

Krydser fingre for dig

Anmeld Citér

6. april 2021

God-mor

sommerfugl88 skriver:

Hej 

I søndags da jeg var 6+1 var jeg til en tryghedsscanning. Der kunne findes en blommesæk på 4,7 mm, en gestinationssæk på 19 mm og et foster på knap 2 mm, men der var ingen hjerteblink? 

Hun sagde selv at tallene så fine ud. Min ægløsning falder også et par dage senere... så jeg kunne jo godt være 5+6 eller 5+5... 

Men jeg havde bare sådan håbet at se hjerteblink. Har fået tid til en gescanning. Det skal lige siges at det var svært for damen at scanne mig, så hun prøvede en udvendig scanning, ved ikke om det kan have betydning for resultatet?

Knus

Da jeg ventede min søn var jeg til tryghedsscanning 6+1, og man kunne ikke se hjerteblink, men kun en blommesæk. 1 uge efter var der hjerteblink. Så jeg tror bestemt alt er fint Selvfølgelig er der altid en risiko, men når du ikke er længere henne betyder få dage, ja sågar timer meget. 

Anmeld Citér

6. april 2021

ErDetSnartNU

Selvom jeg har en meget stabil cyklus, blev jeg alligevel rykket 3 dage frem til nakkefoldsscanningen - man kan altså sagtens være enten længere eller kortere henne i graviditeten, end man regner med =) I og med at hjertet begynder at slå omkring 5+4, skal der ikke ret mange dages "fejlberegning" til, før hjertet ikke er begyndt at slå til en tidlig scanning - jeg ville derfor prøve at slå koldt vand i blodet, hvis jeg var dig

Anmeld Citér

6. april 2021

sommerfugl88

Mange tak for jeres svar.

Jeg krydser selv fingre Skal scannes igen på lørdag. Håber på det bedste

Gir en update herinde

Anmeld Citér

6. april 2021

Babilooo

Det er meget usikkert når du er så kort henne.    Fosteret er så uendeligt lille. Og en udvendig scanning hjælper bestemt heller ikke på det. 
Jeg ville ikke være nervøs endnu overhoved. Det er desværre prisen ved tidlige scanninger - de skaber nogle gange (mange gange) mere frustration/ængstelse end glæde. 

Anmeld Citér

7. april 2021

sommerfugl88

Har lige været til scanning igen (kunne ikke vente) og så det fineste hjerteblink ❤

Foster blev målt til knap 4 mm, så der er sket meget på blot 48 timer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.