Den glemte befrielse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Vidste du at Bornholm først blev befriet 5. april 1946?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.089 visninger
7 svar
1 synes godt om
5. april

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Vi sad og så på DR her til aften, først deres live udsendelse og nu "Den glemte befrielse", og det mindede os om dengang jeg gik på efterskole og at selv min lærer sagde at jeg tog fejl da jeg sagde at Bornholm først blev fri 5. april 1946 - hvilket gjorde mig så gal at jeg ville hjem

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Ms.Momo skriver:

Vi sad og så på DR her til aften, først deres live udsendelse og nu "Den glemte befrielse", og det mindede os om dengang jeg gik på efterskole og at selv min lærer sagde at jeg tog fejl da jeg sagde at Bornholm først blev fri 5. april 1946 - hvilket gjorde mig så gal at jeg ville hjem

Ja jeg ved det, jeg havde desværre ikke noget lys, men har sat et billede ind på fb.

Min far laver meget omkring det, og var der selv(dog meget lille dreng)

Og ja tænker meget over det, om hvordan vi glemt. 

Anmeld Citér

5. april

AnoMor

Profilbillede for AnoMor
Ms.Momo skriver:

Jeg vidste det godt og husker det altid. Jeg tænder dog ikke lys. 

min farmor var bornholmer og var 16 år gammel da krigen sluttede derovre. 

Anmeld Citér

6. april

Kir

Profilbillede for Kir

Jeg ved det godt, men det er ikke mange år siden jeg fandt ud af det. Husker ikke vi lærte noget om det i skolen eller gymnasiet (men kan selvfølgelig huske forkert). 

Anmeld Citér

6. april

Tommelise

Profilbillede for Tommelise

Jeg vidste godt, at russerne først forlod Bornholm et stykke tid efter 4. maj 1945, men har aldrig kunnet huske den nøjagtige dato. Jeg tror, vi havde om det i folkeskolen.

Jeg tænker lys den 4. maj, men ikke den 5. april - men det burde man jo nok gøre for også at huske den del af Danmark. 

Anmeld Citér

6. april

Tommelise

Profilbillede for Tommelise
Tommelise skriver:

Jeg vidste godt, at russerne først forlod Bornholm et stykke tid efter 4. maj 1945, men har aldrig kunnet huske den nøjagtige dato. Jeg tror, vi havde om det i folkeskolen.

Jeg tænker lys den 4. maj, men ikke den 5. april - men det burde man jo nok gøre for også at huske den del af Danmark. 

Tænder lys - ikke tænker

Anmeld Citér

6. april

lineog4

Profilbillede for lineog4
Mod

Ja ved det godt - manglede dog en svar mulighed, hvor jeg ved det, ikke tænder lys, men vi taler om det. 

Anmeld Citér

10. april

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
lineog4 skriver:

Ja ved det godt - manglede dog en svar mulighed, hvor jeg ved det, ikke tænder lys, men vi taler om det. 

Nå ja, selvfølgelig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.