Bekymring for vægtstigning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

592 visninger
1 svar
0 synes godt om
1. april 2021

Anonym trådstarter

Hej alle sammen 

Som overskriften lyder så er jeg meget bekymret for vægtstigning i min kommende graviditet. 
Jeg har hele mit voksen liv været overvægtig... eller det vil sige at det er jeg ikke længere. Jeg er gået fra at hade min krop og være sindssygt usikker på mig selv, til at være tilfreds med min krop. Jeg har trænet og trænet og trænet, for at ændre min krop. 
Sagen er den at jeg skal have lagt æg på om få uger, jeg ønsker mig inderligt et barn mere. Men da jeg har et barn i forvejen ved jeg at endnu en graviditet ændre min krop og at jeg vil tage på. 
Jeg har brug for jeres input til hvordan i har tacklet det at tage på i jeres graviditeter og hvordan i er kommet tilbage til jeres grundform efter fødslen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Hej med dig. At få børn ændrer jo som du ved på kroppen - og efter et par stykker er det de færreste som ligner sig selv som 18-årige  Men det er jo ikke en naturlov at man behøver at tage på, eller beholde den eventuelle vægt man måtte tage på. Det er jo, forenklet sagt og (uden at det skal lyde spor nemt), et spørgsmål at om forbrænde flere kalorier end man indtager. Med en almindelig varieret kost,  begrænsede mængder og aktivitet/bevægelse i dagligdagen, kan du godt have den vægt du finder god for dit velbefindende igennem endnu en graviditet. Jeg får ikke prioriteret de 3-4 ugentlige træninger jeg engang gjorde, jeg vil ærlig talt hellere være sammen med mine unger og min kæreste/venner. Men jeg cykler alle vegne, tonser rundt med mine unger hver dag og går ture ofte. Jeg vejer vel en 5-6 kilo mindre end dengang jeg blev gravid med den første, for der havde jeg taget lidt på i den tid jeg havde været i fertilitetsbehandling.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.