brevkassen-42317 skriver:
Hej
jeg har før kæmpet med et vægttab i Line tidligere år.
jeg er i 15 graviditets ude og vægten siger jeg har taget ca 6-7kg på indtil videre.
Det chokerede mig lidt for vil ik tage alt for meget på. Jeg vejede omkring 56kg inden og er 160 vm høj.
hvor meget tog i på de første mdr?
Er førstegangs gravid så er lidt forvirret omkring det med vægten 
Tillykke med graviditeten 
Da jeg var 16 uger henne, havde jeg taget 4 kg på. Vægten sagde +8,5 kg ved 30 uger og da jeg fødte (til termin) var jeg 9 kg over min startvægt. En forholdsvis stor del af min vægtøgning lå dermed tidligt i graviditeten, når jeg kun tog 5 kg på fra de 16 uger til fødslen. Det er så forskelligt hvor meget og hvornår vægten kommer på
Jeg vejede 48 kg før graviditeten og er 168.
Det er fint at være opmærksom på vægten, så det ikke stikker helt af pga dårlige vaner (og for lidt motion, som jeg tror er en af de store syndere ved mange gravide
) . Vægten skal jo stige i en graviditet, men hvis du frygter at få for mange kilo på, som du skal kæmpe med senere hen, så er det jo en god ide at tænke over, om dine spisevaner har ændret sig markant på det seneste. Tag eventuelt en snak med din jordemoder omkring det, hvis du er bekymret for vægtstigningen. Jeg ved ikke hvad der er normalt ifht vægtstigning i graviditeten, men erfaring fra min omgangskreds har vist mig, at det er virkelig individuelt hvornår vægten kommer på
Anmeld
Citér