Vægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

774 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. april 2021

brevkassen-42317

Hej 

jeg har før kæmpet med et vægttab i Line tidligere år. 

jeg er i 15 graviditets ude og vægten siger jeg har taget ca 6-7kg på indtil videre. 

Det chokerede mig lidt for vil ik tage alt for meget på. Jeg vejede omkring 56kg inden og er 160 vm høj. 

hvor meget tog i på de første mdr? 

Er førstegangs gravid så er lidt forvirret omkring det med vægten

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2021

Anonym

brevkassen-42317 skriver:

Hej 

jeg er i 15 graviditets ude og vægten siger jeg har taget ca 6-7kg på indtil videre. 

Det chokerede mig lidt for vil ik tage alt for meget på. Jeg vejede omkring 56kg inden og er 160 vm høj. 

Jeg husker ikke hvor meget jeg tog på de første måneder. Men jeg tog 16 kg på i alt. Jeg vejede 48 kg da jeg blev gravid og er 166 cm. Og tabte 14 kg de første mdr efter fødslen. 

nu er jeg så gravid (uønsket) igen i 7. Uge og har allerede tager 7 kg på. 

Anmeld Citér

1. april 2021

Black Rose

Hej 

Tillykke med graviditeten

Da jeg var 16 uger henne, havde jeg taget 4 kg på. Vægten sagde +8,5 kg ved 30 uger og da jeg fødte (til termin) var jeg 9 kg over min startvægt. En forholdsvis stor del af min vægtøgning lå dermed tidligt i graviditeten, når jeg kun tog 5 kg på fra de 16 uger til fødslen. Det er så forskelligt hvor meget og hvornår vægten kommer på Jeg vejede 48 kg før graviditeten og er 168.

Det er fint at være opmærksom på vægten, så det ikke stikker helt af pga dårlige vaner (og for lidt motion, som jeg tror er en af de store syndere ved mange gravide ) . Vægten skal jo stige i en graviditet, men hvis du frygter at få for mange kilo på, som du skal kæmpe med senere hen, så er det jo en god ide at tænke over, om dine spisevaner har ændret sig markant på det seneste. Tag eventuelt en snak med din jordemoder omkring det, hvis du er bekymret for vægtstigningen. Jeg ved ikke hvad der er normalt ifht vægtstigning i graviditeten, men erfaring fra min omgangskreds har vist mig, at det er virkelig individuelt hvornår vægten kommer på

Anmeld Citér

1. april 2021

Anonym

Hej 

Jeg tog intet på før end efter halvvejs, men jeg passede også på, og måske spiste mere varieret end normalt for at få dækket ind i forhold til vitaminer osv. 

Det behøver ikke være for meget for dig, men måske du kan forsøge at se om du spiser for meget eller forkert? Hvis det hænger sammen, er der nok ikke grund til bekymring

Anmeld Citér

1. april 2021

brevkassen-42317

Black Rose skriver:

Tillykke med graviditeten

Da jeg var 16 uger henne, havde jeg taget 4 kg på. Vægten sagde +8,5 kg ved 30 uger og da jeg fødte (til termin) var jeg 9 kg over min startvægt. En forholdsvis stor del af min vægtøgning lå dermed tidligt i graviditeten, når jeg kun tog 5 kg på fra de 16 uger til fødslen. Det er så forskelligt hvor meget og hvornår vægten kommer på Jeg vejede 48 kg før graviditeten og er 168.

Det er fint at være opmærksom på vægten, så det ikke stikker helt af pga dårlige vaner (og for lidt motion, som jeg tror er en af de store syndere ved mange gravide ) . Vægten skal jo stige i en graviditet, men hvis du frygter at få for mange kilo på, som du skal kæmpe med senere hen, så er det jo en god ide at tænke over, om dine spisevaner har ændret sig markant på det seneste. Tag eventuelt en snak med din jordemoder omkring det, hvis du er bekymret for vægtstigningen. Jeg ved ikke hvad der er normalt ifht vægtstigning i graviditeten, men erfaring fra min omgangskreds har vist mig, at det er virkelig individuelt hvornår vægten kommer på

Pga træthed og mange smerter har jeg ikke kunnet fx træne eller være så aktiv som jeg plejer i starten . Tænker det kan skyldes vægtøgning. Nu er jeg heldigvis begyndt at træne og bevæge mig mere for at det ikke stikker af .. hvad med ift væskeophopning kan det skyldes det eller er det måske for tidligt i en graviditet at man har væske i kroppen

vægten siger 63,8kg og er 160 høj.. ved ikke hvor meget af det dee væske eller fedt. Spiser ikke overdrevet meget ift hva jeg gjorde før jeg blev gravid fx. 

Anmeld Citér

1. april 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

Jeg tænker bare: Gud hvor er I slanke

Anmeld Citér

1. april 2021

Anonym

CKJ skriver:

Jeg tænker bare: Gud hvor er I slanke

En vægt på 48 kg til 168 cm giver et BMI på 17,01, så så "slank" er nok ikke helt stræbværdigt - det er temmeligt undervægtigt. 

Anmeld Citér

1. april 2021

Black Rose

En vægt på 48 kg til 168 cm giver et BMI på 17,01, så så "slank" er nok ikke helt stræbværdigt - det er temmeligt undervægtigt. 

Det er det ja, men det er nu engang min krops normal Det er bestemt ikke et vægt-/højdeforhold der vil være ideelt eller sundt for ret mange og ikke noget at stræbe efter, men jeg hverken sulter mig, spiser ekstremt sundt eller overmotionerer. Det er simpelthen bare sådan jeg altid har været, og heldigvis er alle kroppe forskellige og kan være sunde og raske på forskellige "normaler" Lidt et sidespring fra debatten, men jeg vil bare gerne lige understrege, at jeg altså ikke skrev min vægt og højde på for at idealisere undervægt 

Anmeld Citér

1. april 2021

Black Rose

Pga træthed og mange smerter har jeg ikke kunnet fx træne eller være så aktiv som jeg plejer i starten . Tænker det kan skyldes vægtøgning. Nu er jeg heldigvis begyndt at træne og bevæge mig mere for at det ikke stikker af .. hvad med ift væskeophopning kan det skyldes det eller er det måske for tidligt i en graviditet at man har væske i kroppen

vægten siger 63,8kg og er 160 høj.. ved ikke hvor meget af det dee væske eller fedt. Spiser ikke overdrevet meget ift hva jeg gjorde før jeg blev gravid fx. 

Umiddelbart synes jeg det lyder tidligt til, at væske skulle være en forklaring, men jeg ved som sagt ikke meget om, hvad der er normalt vægtmæssigt i en graviditet Desuden har jeg i mine graviditeter ikke fået væske i kroppen, så hvornår det kommer, ved jeg ikke noget om. Husk på at hvis du får gener senere, der gør at du ikke kan overkomme decideret træning, så er en god gåtur altså også rigtig fin motion og en god måde at give energi til kroppen på. Rigtig meget held og lykke med det hele, jeg håber du får en dejlig graviditet

Anmeld Citér

1. april 2021

Anonym

Det er meget normalt at man tage flere kilo på fra starten, når man i forvejen har en lav vægt. Så jeg ville ikke tænke så meget over det, hvis jeg var dig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.