Vitaminer til børn på 2 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

357 visninger
9 svar
4 synes godt om
31. marts

Jixy

Profilbillede for Jixy

Er der nogen herinde, der har givet deres børn på 2 år vitaminpiller eller evt. de der vitamin vingummi?

Jeg er i tvivl om et barn på den alder kan tygge dem, da jeg ingen ide har om hvor hårde de er. På de fleste af dem er alderen sat til 3 år.

Er der nogen af jer, der har prøvet dem og ved noget om det eller hvad man ellers kan give?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts

2017morigen

Profilbillede for 2017morigen

Jeg startede med at knuse den den er rimelig nem af knuse.  Et sted imellem 2 og 3 år har de så fået den hel når jeg stolede på deres evne til ar tygge de 

Personligt ville jeg aldrig bruge de der vingummi vitamin piller da jeg ikke ønsker at mine børn skal forbinde vingummi med vitaminer. Det er slik.

Anmeld Citér

31. marts

Jixy

Profilbillede for Jixy
2017morigen skriver:

Jeg startede med at knuse den den er rimelig nem af knuse.  Et sted imellem 2 og 3 år har de så fået den hel når jeg stolede på deres evne til ar tygge de 

Personligt ville jeg aldrig bruge de der vingummi vitamin piller da jeg ikke ønsker at mine børn skal forbinde vingummi med vitaminer. Det er slik.

Godt at høre, det må prøves 

Ja, jeg ved heller ikke helt hvad jeg synes om de der vingummi nogle.

Anmeld Citér

31. marts

Lje

Profilbillede for Lje
Jixy skriver:

Er der nogen herinde, der har givet deres børn på 2 år vitaminpiller eller evt. de der vitamin vingummi?

Jeg er i tvivl om et barn på den alder kan tygge dem, da jeg ingen ide har om hvor hårde de er. På de fleste af dem er alderen sat til 3 år.

Er der nogen af jer, der har prøvet dem og ved noget om det eller hvad man ellers kan give?

Hvis børn spiser sundt og varieret, er der absolut ingen grund til vitaminpille, var den besked, vi fik af vores læge til 3 års-tjek.

Så vi lod være med at købe og starte op på det. 

Vh.

Anmeld Citér

31. marts

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Vores datter på 2 år får vitaminpiller.. Hun kan sagtens tygge dem uden problemer.. 

Og det bliver snart ændret til 1 år på dem (ifølge apotekerdamen), da man må give dem helt ned til 1 års alderen 

Anmeld Citér

31. marts

Oddi

Profilbillede for Oddi

Vores 2 årig får kun d-dråber ( som nu anbefales til 4 år). Derudover alm varieret kost. 

Anmeld Citér

31. marts

libramarie12

Profilbillede for libramarie12
Lje skriver:

Hvis børn spiser sundt og varieret, er der absolut ingen grund til vitaminpille, var den besked, vi fik af vores læge til 3 års-tjek.

Så vi lod være med at købe og starte op på det. 

Vh.

Giver i ikke mere d vitaminer så?

Til ts. Min pige som er 5 år nu har fået tykke vitaminer. Siden hun var 2 år hun spist dem rigtigt fint. Men altså hun var også god til at tykke maden.

Vi var nødtil at stoppe med d dråber da hun fik ondt i maven. Uanset hvilken nogle vi brugt. 

Hende apoteket sagde at det også er en anbefaling og ikke et krav. At man skal være 3 år.

Og siden vi ikke spiser eller drikker så meget mælkeprodukter her hjemme. (ikke noget vi kan lide) så køber jeg dem med calcium i også

Anmeld Citér

31. marts

Lje

Profilbillede for Lje
libramarie12 skriver:

Giver i ikke mere d vitaminer så?

Til ts. Min pige som er 5 år nu har fået tykke vitaminer. Siden hun var 2 år hun spist dem rigtigt fint. Men altså hun var også god til at tykke maden.

Vi var nødtil at stoppe med d dråber da hun fik ondt i maven. Uanset hvilken nogle vi brugt. 

Hende apoteket sagde at det også er en anbefaling og ikke et krav. At man skal være 3 år.

Og siden vi ikke spiser eller drikker så meget mælkeprodukter her hjemme. (ikke noget vi kan lide) så køber jeg dem med calcium i også

Min ældste er 6. Så nej ingen d-vitamin. Men nummer 2 på vej får det absolut efter de nye anbefalinger frem til 4 år.

Vh.

Anmeld Citér

31. marts

Jixy

Profilbillede for Jixy

Mange tak for jeres svar

Vi spiser også varieret kost, men jeg synes vores datter ligner en der mangler vitaminer - altså det er nok skørt at tænke jeg kan se det. Men ja, det er sådan jeg tænker.

Jeg har dog nu købt kalk tabletter i tyggeversion (så tak for at melde ind at jeres børn godt kunne spise dem i den alder) - fordi hun heller ikke drikker nok mælk. Hun gider det ikke, og får kun lidt i havregrød/på havregryn.

Jeg venter lidt med vitaminerne

Anmeld Citér

31. marts

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Jeg ville nødigt fylde vitaminpiller på en 2-årig (eller andre) når der ikke er grund til det (vitaminmangel kan konstateres hos lægen, hvis man har grund til mistanke). Almindelig varieret kost er helt fint tilstrækkeligt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.