Jeg havde 7000 til mig og 2 børn da jeg var alene, når alle faste udgifter var betalt.
Efter 6mdr var jeg på røven!!!! Det rakte sådan set fint til de daglige fornødenheder, lidt gaver i ny og næ osv. Men...... så blev min bil totalskadet! Det slog hårdt og ødelagde det fuldstændig fremadrettet. Og så ejede jeg et ældre hus som altså bare krævede noget vedligehold - jeg er ret handy, så jeg kan det hele selv, men materialer og værktøj koster bare mere end man lige håber på. Og så blev jeg ruineret hver gang vi skiftede årstid og alle mand pludselig trængte til nye sko og overtøj på 1 gang.
Så.. jeg vil vove at påstå, at det er rigtig svært at finde luft nok i 7000kr til at have en ordentlig buffer til de uforudsete udgifter. Og som jeg ser det, har i både hus og bil/biler der ville kunne trække tæppet væk på et splitsekund. Og selvfølgelig de andre ting som altid kan ramme, tandlægeregninger fx.
Jeg ville starte jeres nye tilværelse med dig som hjemmegående og se økonomien an i minimum 6mdr. Og så derefter genoverveje om der er plads til den ekstra bil i budgettet. Og jeg ville hele tiden sørger for en god buffer/opsparing så i ikke bliver sat ud af spil så snart der kommer en lidt for stor regning.
Anmeld
Citér