At arve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.768 visninger
9 svar
1 synes godt om
28. marts 2021

Anonym trådstarter

Vi sad og snakkede om for noget tid siden om min søster og jeg kommer til at arve efter vores Mormor.?

Vores mor er død, vi har stadig vores Mormor forhåbentlig i mange år endnu. Hun har 5 børn ialt, hvor vores mor desværre ikke lever mere.

Men kommer vi til at arve noget istedenfor vores mor eller bliver det det bare de børn der er tilbage? ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2021

hoejlund

Profilbillede for hoejlund

Min mor og hendes søskende arvede fra min mormors far, da han døde. Da min mormor var død før ham. Men om det var fordi han havde testamenteret til min mormor (de havde ikke kontakt til hinanden), ved jeg ikke. 

Anmeld Citér

28. marts 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Vi sad og snakkede om for noget tid siden om min søster og jeg kommer til at arve efter vores Mormor.?

Vores mor er død, vi har stadig vores Mormor forhåbentlig i mange år endnu. Hun har 5 børn ialt, hvor vores mor desværre ikke lever mere.

Men kommer vi til at arve noget istedenfor vores mor eller bliver det det bare de børn der er tilbage? ��

Ja i kommer til at arve.

Min mormor døde for et par år siden, hendes to levende børn, (vores mor er også død) min søster og jeg, plus min niece(hendes far/vores bror er også død) 

Anmeld Citér

28. marts 2021

Justthinking

Min farmor døde sidste år. Hun havde 4 børn, hvoraf det ene barn (min faster) døde 2 år før hende. 
Min faster havde 3 børn.

Disse 3 børnebørn deler min fasters fjerdedel.

Dvs: hvis min farmor havde 100.000 på kontoen, så ville de tre levende børn skulle have 25.000 kr hver og min fasters børn skulle så dele de sidste 25.000 lige.

Giver det mening?  

Anmeld Citér

28. marts 2021

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

min far døde da jeg var 17 - 3 år efter døde min farmor og jeg arvede den del han skulle have haft - så jeg tænker da det samme gælder i dit tilfælde

Anmeld Citér

28. marts 2021

Mamman

Profilbillede for Mamman

Ja i kommer til at arve det jeres mor skulle have arvet. 

Min far er også død og da min farmor døde delte min søster og jeg vores fars del af arven

Anmeld Citér

28. marts 2021

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. De giver god mening. �� Håber dog at have min mormor i mange år endnu. ��

Anmeld Citér

28. marts 2021

årgang84

Profilbillede for årgang84

Ja i kommer til at arve.

Men det vist noget med en beskatnings procenterne ændre sig jo flere led pengene skal ud.

Dybt uretfærdigt. 

Anmeld Citér

28. marts 2021

Anonym trådstarter

årgang84 skriver:

Ja i kommer til at arve.

Men det vist noget med en beskatnings procenterne ændre sig jo flere led pengene skal ud.

Dybt uretfærdigt. 

Okay. Sådan er det. Men i dette tilfælde kun 1 led længere ud ��

Anmeld Citér

28. marts 2021

Panther

Profilbillede for Panther
årgang84 skriver:

Ja i kommer til at arve.

Dybt uretfærdigt. 

Ikke når det er i lige linje

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.