Selv fjerne hormonspiral?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.580 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. marts 2021

Anonym trådstarter

Min hormonspiral hr snart siddet i 5 år, så den skal snart fjernes.. jeg har angst, og vil virkelig ikke til lægen og have det gjort.. har læst flere har gjort det selv.. har nogle af jer herinde gjort det? Og hvordan bar i jer se? Gjorde det ondt? Skulle man trække hårdt i snoren? Jeg er lidt nervøs ærlig talt ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2021

januar16

Hvis du er utryk ved lægen kunne det så være en ide at få den ud ved gynækolog ? 
Jeg ville personligt ikke “hive den ud” selv, af frygt for komplikationer 

Anmeld Citér

24. marts 2021

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Af ren nysgerrighed, hvad er det der trigger din angst? 

Er angsten en konstant faktor eller er der nogle perioder på året det er bedre end andre? 

Ville det hjælpe at få det gjort ved en gynækolog? 

Jeg har selv gjort det, og ja. Det nev og blødte en smule. Og jeg var lidt øm i perioden efter. 

Men jeg ville ønske jeg havde ventet til en periode hvor jeg havde det bedre, så jeg havde gået den fjernet ved lægen. Så hvis der gik noget galt, at der var nogen. 

Anmeld Citér

24. marts 2021

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

I tilfælde af du gør det alligevel selv, så gør det langsomt, så den ikke knækker.

Og vask dine hænder grundigt, før du begynder. Så risikoen for infektion er mindre.

Og du skal tjekke du har fået det hele med ud. Og hav en person du kan kontakte i tilfælde af noget går galt. 

Skriv evt til en gynækolog og forklar din angst og hvorfor du ikke kan møde op, og hør om de vil "guide" dig til selv at pille den ud. 

Anmeld Citér

25. marts 2021

Anonym trådstarter

Nå, tænkte jeg lige ville mærke om jeg overhovedet kunne finde snoren. Fandt den, tænkte jeg lige ville se om den overhovedet var nem at Hive i eller den sad fast. Hev ganske stille og den gled ligeså langsomt ud.. det var minimalt det lige nev til sidst.. så nu er den ude i et helt stykke  jeg er SÅ lettet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.