Tips til at fjerne putte og natflasken.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

317 visninger
4 svar
0 synes godt om
23. marts

Sofie129

Profilbillede for Sofie129

Hej med jer, 

Jeg har en dejlig datter på 12,5 måned. Vi er ved at være der, hvor vi synes vi måske snart skal til at fjerne de sidste to flasker. Hun får en flaske når hun bliver puttet og har også siden 3 måneder fået en drømmeflaske lidt før kl. 22. Jeg har i nogle dage nu undladt at give den sene flaske, men hun er kun en nat sovet uden. De andre dage vågner hun selv og er sulten, på nogenlunde sædvanlige tidspunkt. Jeg vil ikke mene hun er sulten som sådan, det er nok mere blevet en vane/tryghed. Derfor er jeg i stedet begyndt at fortynde flasken. Hun drikker ca. 100 ml. 

Nå, men jeg har ikke det store netværk at sparre med, så hvordan har i grebet det an med at fjerne putteflasken og evt. drømmeflasken? Hvad gjorde i i stedet for? Og hvor gamle var jeres børn? 

Kh 

Sofie

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Hej med jer, 

Jeg har en dejlig datter på 12,5 måned. Vi er ved at være der, hvor vi synes vi måske snart skal til at fjerne de sidste to flasker. Hun får en flaske når hun bliver puttet og har også siden 3 måneder fået en drømmeflaske lidt før kl. 22. Jeg har i nogle dage nu undladt at give den sene flaske, men hun er kun en nat sovet uden. De andre dage vågner hun selv og er sulten, på nogenlunde sædvanlige tidspunkt. Jeg vil ikke mene hun er sulten som sådan, det er nok mere blevet en vane/tryghed. Derfor er jeg i stedet begyndt at fortynde flasken. Hun drikker ca. 100 ml. 

Nå, men jeg har ikke det store netværk at sparre med, så hvordan har i grebet det an med at fjerne putteflasken og evt. drømmeflasken? Hvad gjorde i i stedet for? Og hvor gamle var jeres børn? 

Kh 

Sofie

Ved min ældste fjernede jeg godnat-flasken ved at fortynde den. efter ca 2 uger fik hun kun vand, og fortsatte med at få vand i en spildfri tudkop i et halvt års tid. Hun var 1 år da jeg fjernede den. Hun havde selv fravalgt natteflasken da hun var 5 mdr.

Anmeld Citér

24. marts

Emiliaa92

Profilbillede for Emiliaa92

Vi gjorde ligesom overstående  

Vi fortyndede den lidt efter lidt, og på et tidspunkt var den bare ikke spændende mere.

Anmeld Citér

24. marts

AnoMor

Profilbillede for AnoMor
Sofie129 skriver:

Hej med jer, 

Kh 

Sofie

Jeg fjernede den ved at fortynde den mere og mere for hver dag der gik. Til sidst var det rent vand der var i den. Og den “har” han stadig 5 år efter. Forstået på den måde at han har en dunk med vand (selvfølgelig ikke sutteflaske) stående i hans seng til hvis han bliver tørstig. 

Anmeld Citér

24. marts

Sofie129

Profilbillede for Sofie129

Det lyder som om det er en fin metode jeg forsøger med nu. Idag prøver vi også at skubbe aftensmad lidt hen og få lidt snacks bagefter, og se om det kan mætte lidt mere, så der ryger mindre mælk ned

mange tak for jeres svar

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.