Skal jeg være bange nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.365 visninger
10 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. marts 2021

Anonym trådstarter

Hej, 

Jeg har været til tidlig scanning og set det fineste lille hjerte banke. Jeg er nu i uge 9 og har stadig alle tegn på graviditet ( morgenkvalme, ondt i brysterne og træthed ) jeg havde en gammel graviditetstest som bare lå, og så tænkte jeg, at det ville være synd den gik til spilde. 

jeg tog derfor en test her til morgen, som dog er positiv! Men den er ikke 100% positiv, ligesom de før har været førhen? Burde jeg være bekymret? Eller er det normalt?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Stort tillykke med graviditeten. 
Nej, du skal ikke være bange. Scanningen viste liv, forhåbentlig stabil hjerterytme, alderssvarende mål osv. testen måler hcg i din urin på pågældende tidspunkt. Og den er jo positiv. 
selvfølgelig er der ingen garantier, men da jeg selv i sin tid var til tidlig scanning omkring 10. Uge fik jeg af vide at den værste nervøsitet godt kunne ligges væk og at hun ikke tænkte i at det gik galt. 

Anmeld Citér

23. marts 2021

Kir

Tillykke Det er vist noget med at hcg kun er i urinen frem til uge 10-12 mener jeg, så det kan være måske være derfor? Har i hver fald læst en tråd herinde eller på minmave hvor flere havde oplevet at testen blev svagere omkring uge 8-9 stykker men stadig var gravide

Anmeld Citér

23. marts 2021

Anonym trådstarter

Kir skriver:

Tillykke Det er vist noget med at hcg kun er i urinen frem til uge 10-12 mener jeg, så det kan være måske være derfor? Har i hver fald læst en tråd herinde eller på minmave hvor flere havde oplevet at testen blev svagere omkring uge 8-9 stykker men stadig var gravide

Århh okay! Jeg troede HCG skulle stige mere og mere for hver dag der gik Så det er helt normalt?

Anmeld Citér

23. marts 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Århh okay! Jeg troede HCG skulle stige mere og mere for hver dag der gik Så det er helt normalt?

Altså det stiger også mere og mere.. Men det er noget med, at testene kun kan vise indtil x antal.. Derefter bliver urinen simpelthen for kraftig til, at testene kan vise positive

Anmeld Citér

23. marts 2021

AnoMor

Hej, 

Jeg har været til tidlig scanning og set det fineste lille hjerte banke. Jeg er nu i uge 9 og har stadig alle tegn på graviditet ( morgenkvalme, ondt i brysterne og træthed ) jeg havde en gammel graviditetstest som bare lå, og så tænkte jeg, at det ville være synd den gik til spilde. 

jeg tog derfor en test her til morgen, som dog er positiv! Men den er ikke 100% positiv, ligesom de før har været førhen? Burde jeg være bekymret? Eller er det normalt?

Nej du skal ikke være bekymret. Det er ikke noget ser hedder “100%” positiv på en graviditetstest. De kan altid svinge i styrke. 

tillykke med graviditeten

Anmeld Citér

23. marts 2021

Konjac

Profilbillede for Konjac

Hcg falder helt ved 10-12 uger. Derefter begynder moderkagen at danne de hormoner der skal til for, at kunne holde på barnet. Så det er helt normalt. 

Anmeld Citér

23. marts 2021

Anonym trådstarter

Konjac skriver:

Hcg falder helt ved 10-12 uger. Derefter begynder moderkagen at danne de hormoner der skal til for, at kunne holde på barnet. Så det er helt normalt. 

Vi venter spændt på NF så

Anmeld Citér

23. marts 2021

Anonym trådstarter

Konjac skriver:

Okay, så ingen grund til bekymringer.

Har netop fået svar på urin prøverne, som blev taget i sidste uge. Der var alt også fint. Måske man kunne have set der, hvis noget var galt med baby?

Anmeld Citér

23. marts 2021

Konjac

Profilbillede for Konjac
Anonym skriver:

Okay, så ingen grund til bekymringer.

Har netop fået svar på urin prøverne, som blev taget i sidste uge. Der var alt også fint. Måske man kunne have set der, hvis noget var galt med baby?

Nej, absolut ingen grund til bekymring. Hcg skal falde på det tidspunkt. 

Urinprøver testes for proteiner, altså blærebetændelse, svangerskab (nogen må gerne rette mig, hvis det er forkert). Egentlig for at teste om du er sund og rask

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.