Jeg er gravid og bekymret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.072 visninger
1 svar
1 synes godt om
19. marts 2021

Anonym trådstarter

Hej alle,

Jeg har brug for.. Ja, jeg ved det ikke. Måske nogen, der kan hjælpe mig mine bekymringer. Jeg er gravid med fjerde barn og 14 uger henne. Jeg har været enormt priviligeret ind til nu, og tro ikke, at jeg ikke forstår og anerkender det privilegie - men derfor kan man også have bekymringer. Jeg er blevet  hurtig gravid alle gange. Jeg har aldrig haft en MA eller SA. Alle mine børn er sunde og raske. Ingen komplikationer i graciditeterne eller selve fødslerne. Min sidstfødte røg godt nok på neo med en svær infektion efter fødslen, men bortset fra det no prob.

Denne gang er jeg bare SIKKER på noget vil gå galt. Ieh siger til mig selv, at så heldig kan kan ikke være fire gange. Nf denne gang gik så fint og flot, alt så godt ud.

Men så tænker jeg... Hjertelyd på 167, det er da meget selv for et foster. Jeg har haft det rædselsfuldt I graviditeten indtil nu pga kvalme, opkast og madlede og kaster stadig op ind i mellem, men alligevel er jeg sikker på, at baby må være død siden nf for en uge siden. Jeg kan jo tydeligt mærke min livmoder, den vokser, men der er bare en del af mig der tror, at baby ikke længere er i live.

Og hvis den er, så kommer der til at gå noget virkelig galt senere... Jeg ved ikke, hvad jeg skal stille op ked den frygt.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2021

CBbaby

Vil lige sige, at en hjertelyd på 167 er fint for et foster https://babyinstituttet.dk/hjertelyd-hjerteslag (se evt linket for forklaring) 

I alle mine graviditeter har de ligget på 160-180. Jo kortere du er henne, desto højere hjerte slag

I forhold til dine bekymringer, så skal du mærke, om det er en følelse du dybt i maven for du faktisk tror det, eller en følelse du skaber, fordi du nu er mor og står i en angstfuld sitation som er sårbar. Med modeskabet/forældreskabet flytter angsten ind. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.