Av for h......!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.121 visninger
3 svar
0 synes godt om
19. marts 2021

Anonym trådstarter

Ja undskyld! 
Jeg er 35 år, mor til tre, og mine menstruationer er altså ren helvede!! 
to-tre dage op til er jeg muggen, ked og total grådlabil of hidsig! 
Imens jeg har det min menstruation, har jeg anfald af absurde smerter. Lægen mener det kan være endometriose - er der andre der evt. kan beskrive deres smerter som har endometriose?? 
og oveni kvalme og hovedpine? Er det bare normalt? Anyone? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2021

Pb18

Jeg har også menstruation der gør helvedes ondt (opkast, besvimelse, og et humør der er sprængfarlig) og blev undersøgt for endometriose, men det havde jeg ikke. Til gengæld endte jeg hos en rigtig god gynækolog, som anbefalede mig yoga og udstrækningsøvelser, da min bækkenbund var overspændt. Det har ikke hjulpet på humørsvingningerne, men det har hjulpet på smerterne. Så den anbefaling vil jeg give videre.

Og så lige et spørgsmål, er du så blevet henvist til udredning for endometriose? For det er jo ikke rigtig noget man kan diagnosticere ved sammenligning af smerter... 

Anmeld Citér

20. marts 2021

Anonym trådstarter

Pb18 skriver:

Jeg har også menstruation der gør helvedes ondt (opkast, besvimelse, og et humør der er sprængfarlig) og blev undersøgt for endometriose, men det havde jeg ikke. Til gengæld endte jeg hos en rigtig god gynækolog, som anbefalede mig yoga og udstrækningsøvelser, da min bækkenbund var overspændt. Det har ikke hjulpet på humørsvingningerne, men det har hjulpet på smerterne. Så den anbefaling vil jeg give videre.

Og så lige et spørgsmål, er du så blevet henvist til udredning for endometriose? For det er jo ikke rigtig noget man kan diagnosticere ved sammenligning af smerter... 

Tak for det tip! 
næh, min læge konstaterede det vel egentlig bare mere eller mindre?! Jeg forstod der ikke var de store behandlingsmuligheder?? 
tak - det er hæsligt med humøret. Shit altså - sprængfarligt humør er meget præcist beskrevet 

Anmeld Citér

20. marts 2021

Pb18

Anonym skriver:

Tak for det tip! 
næh, min læge konstaterede det vel egentlig bare mere eller mindre?! Jeg forstod der ikke var de store behandlingsmuligheder?? 
tak - det er hæsligt med humøret. Shit altså - sprængfarligt humør er meget præcist beskrevet 

Jo, der er forskellige muligheder, hvis det er endometriose, p-piller hjælper fx på det og ved svære tilfælde kan man blive opereret. Spørg evt om du kan få en henvisning til gynækolog for nærmere undersøgelse - det er i al fald lidt let sluppet omkring det med bare at sige at det er nok det og ikke give dig et forsøg på at afhjælpe smerterne

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.