Forvirringen er total... økonomisk.
Jeg er nygravid (uge 9) og har derfor ikke henvendt mig til min a-kasse endnu, det gør jeg først når den er sikker...
Jeg har været på dagpenge siden 1/1-2021.
Nu er jeg gravid, og tvivler meget på at jeg finder et arbejde inden jeg forhåbentlig skal på barsel i september. Jeg er ufaglært og jobs hænger ikke på træerne, slet ikke for en gravid. Jeg får masser af afslag trods jeg ikke har nævnt at jeg er gravid.
Jeg skal holde 1 uges sommerferie med min mand og søn, men udover det har jeg ikke planlagt ferie, og jeg syntes sagtens at jeg også kan opfylde mit jobkrav i den ene uge trods ferie og ved derfor stadig ikke om jeg vælger at holde ferie officielt - jeg syntes sagtens jeg kan søge jobs imens jeg er i sommerhus, men er godt klar over jeg skal stå til rådighed med 1 dags varsel hvis der skulle komme et job.
Mit spørgsmål lyder egentlig på om hvad det vil betyde for mine optjente feriepenge fra arbejdsgiver at jeg går på barsel i september?
Kan jeg få dem udbetalt under min barsel, med grundlaget at jeg ikke har kunne holde ferie pga barsel?
Vil de i det tilfælde blive modregnet mine barselsdagpenge?
Jeg har ikke tænkt mig at bruge mine feriepenge og holde ferie hist og pist imens jeg er på dagpenge, da jeg så ved de bliver modregnet. Men jeg kommer jo ikke tilbage fra barsel før dette ferieår er ovre. Går mine optjente feriepenge så tabt?
Frabeder mig kommentarer om hvorvidt det ikke er moralsk og etisk ikke at indberette ferie når jeg holder ferie, dette opslag er hypotetisk i tilfælde af jeg ikke har fundet et job inden barsel. Opslaget handler om hvad der sker med mine feriepenge.
Anmeld
Citér