D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:
Jeg vil høre om der er nogen af jer, der har erfaring med overvægt som følge af antipsykotisk eller antidepressiv medicin i forbindelse med en fødselsdepression eller fødselspsykose? Og om det er jeres erfaring, at det på nogen måde kan lade sig gøre at tabe sig uden at stoppe med medicinen?
Jeg har taget 15 kg på i løbet af et år og vejer pt 80 kg, hvilket er alt for meget for mig, jeg er kun 160 cm høj. Desværre får jeg det virkelig skidt psykisk, når jeg forsøger at kvitte medicinen. Psykiatrien anbefaler, at jeg prøver et andet præparat, men jeg har bare ikke lyst til at eksperimentere rundt med forskellige produkter. Men kan det passe, at det er de valgmuligheder jeg har? At jeg kan være tyk og veltilpas eller slank, men psykotisk?
Jeg står i ca samme situation. Jeg tager antipsykotisk medicin og har taget 16 kg på siden jeg startede på det i sommers. Jeg ammer også stadig, og har intet ønske om at stoppe, hvilket selvfølgelig også spiller ind ifht hvilken medicin jeg kan få.
Mine valgmuligheder er
- overvægt, medicin og amning
- ny medicin, muligt vægttab og ingen amning
- ingen medicin og psykose.
Amningen betyder rigtig meget for mig, og jeg vil gerne fortsætte med det længe endnu. Derfor har jeg valgt at acceptere at jeg lige nu er tyk. Jeg gør hvad jeg kan for at spise sundt og varieret, og undgå for mange søde snacks, men uden at jeg går decideret på kur. Og så tænker jeg at der kommer en dag hvor jeg ikke længere har brug for medicinen, og til den tid kan jeg måske gå mere målrettet ind på et vægttab. Det er ikke det vigtigeste lige nu.
Anmeld
Citér