Jeg har i flere år døjet med dårlig ånde. Jeg børster tænder og tunge flere gange dagligt, men min mand siger det er mere en rådden stank (sorry) end blot dårlig ånde. Min 5-årige reagerer også, og jeg har også set et par kolleger trække sig - de var så for flinke til at sige noget. Så det er altså ikke min mand der er sart. Jeg har aldrig selv kunnet lugte det, indtil vi begyndte med mundbind.
Jeg har snakket med både egen læge og tandlæge, det kom der ikke så meget ud af.
Min mand googlede lidt, og mener det er noget med en bakterie i maven. Jeg har selv tænkt at det var en dårlig tand som jeg har døjet med i flere år, hvor der var paradentose. Men den fik jeg så hevet ud i sommers, og det ændrede ikke noget. Så har jeg tænkt det kunne hænge sammen med forstoppelse, som jeg også døjer ret meget med.
Før jul fik jeg så lavet implantat ved den manglende tand, og der fik jeg penicillin kur. Og så gik det væk - hvilket har fået min mand til at sige at så havde han jo ret mht bakterie i maven. Det kunne så være ligegyldig hvad grunden var, hvis det ikke var fordi at nu 4 mdr senere er den dårlige ånde kommet retur.
Er der nogen der har en lignende historie, eller ved hvad det kan være?
Anmeld
Citér