Hej alle
Jeg håber nogen herinde kan hjælpe mig, for amningen er kørt lidt skævt for mig. Sagen er den at jeg i sidste uge havde tilstoppede mælkegange i det ene bryst, hvilket førte til, at halvdelen af det pågældende bryst var rødt og meget ømt. Jeg fik lagt mit barn til så hun fik tømt godt i hele området, samtidig med at jeg efter hver amning håndudmalkede det sidste fra det røde område. Det hjalp og jeg kom smerterne og den røde farve til livs..... Altså lige indtil næste dag.
Pludselig var mit bryst fyldt med mælkeknuder og mit barn ville ikke lægges til på det bryst. Jeg kunne massere langt de fleste knuder væk under bruseren, men to steder i brystet var de virkelig genstridige. Det er nu fem dage siden mælkeknuderne kom i stort antal og jeg døjer stadig med to områder. Det ene tæt på brystvorten og jeg kan simpelthen ikke tømme der! Amningerne på dette bryst er begyndt at gøre ondt, især når jeg lægger barnet til, men smerterne forsvinder ikke helt på noget tidspunkt. Brystvorten ser mærkelig ud, især efter amning. Det er som om den er let hævet i nederste halvdel, samtidig med at den er blevet lysere i farven på den del. Smerterne er nu primært lokaliseret til brystvorten, som ikke længere er så blød som normalt (og så også til det område, hvor jeg ikke kan tømme. Det føles næsten som en blodåre, men det er det ikke, for har enkelte gange fået tømt den).
Jeg ved ikke hvad jeg skal stille op. Det gør så ondt at amme på det bryst lige nu, at jeg har mest lyst til bare at lægge til det andet hver gang. Der er der nemlig ingen problemer og barnet spiser godt. Har overvejet om jeg skal kontakte lægen, men jeg tænker bare ikke nødvendigvis, at de ved en masse om, hvad der er at gøre..
Så kære mødre - har andre oplevet lignende og fandt I i så fald ud af, hvordan problemet kunne løses? Om det bare kræver tid eller om der skal mere til 
Anmeld
Citér